Son Dakika
0
Reklamsız Sürüm. Investing.com deneyiminizi geliştirin. 40% kadar indirimden yararlanın Daha Fazla Ayrıntı

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan 128 milyar dolar açıklaması

Politika21.04.2021 12:31
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu makale zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor
 
© Reuters.

Investing.com - AK Parti grup toplantısında konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, "128 milyar dolar" konusuyla ilgili birtakım açıklamalarda bulundu. Erdoğan, şu sözleri kullandı:

“Ortada gerçekten 128 milyar doları arama akıbeti olmadığı için söylenen sözlerde doğru olan hiçbir şey yok, ne rakam doğru, ne yüklenen anlam doğru, ne de bu rakam üzerinden yürütülen kampanya doğru. Baştan sona yalan, cehalet.”

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Merkez Bankasının rezervleri nasıl ve ne için kullandığını şu ifadelerle açıkladı:

  • Bu sefil kampanya karşısında kafası bulanan vatandaşımızı aydınlatmak için bu açıklamaları yapıyoruz.
  • Salgın nedeniyle cari açığımız artarken turizm gelirimiz düştü, yabancı sermaye çıkışı için kullanılan rakam 31 milyar doları bulmuştur.
  • Böyle dönemlerde vatandaşların döviz ve altına yatırımları da artmıştı. Vatandaşlarımız da 54 milyar dolar karşılığı döviz ve altın alarak tasarruf tercihlerinde değişikliğe gitmiştir
  • 30 milyar dolar cari açığın finansmanı için kullanılmıştır.
  • Reel sektörün döviz cinsinden borcunu azaltmak için talep ettiği kaynak da 50 milyar dolara ulaşmıştır. Gördüğünüz gibi sadece bu dört kalemde 165 milyar dolarlık bir rakam ortaya çıktı.
  • Merkez Bankası rezervleri çeşitli yöntemlerle oluşur, amacı döviz ihtiyacını karşılamaktır. Merkez Bankası bu işlemleri bir süredir ihale yoluyla değil gece yarısı operasyonları engellemek için piyasa yapıcısı bankalar eliyle yapıyor. Mesela, geçtiğimiz haftalarda 15 milyar dolarlık bir işlem Merkez Bankasına gerek kalmadan piyasa içinde gerçeklemiştir.
  • Eğer Merkez Bankası bunları yapmazsa arz talep dengesizliğinden dolayı kur yükselir, uluslararası piyasalarda ülke olarak temerrüde düşülür.
  • 2 yılda rekor döviz talebiyle karşılaşıldı ve tamamı karşılandı. Bu ekonomide de öyle kolay yıkılmayacağını gösteren tarihi bir başarıdır.
  • 128 milyar dolar ne buhar olmuş ne de haksız yere birinin cebine girmiştir. Bu kullanılan paranın büyük kısmı geri dönmüştür ve zarar bir yana bu paranın çok önemli bir kısmı yeniden Merkez Bankası rezervine geri dönmüştür. Merkez Bankası bunu yaparken iki yılda 98 milyar lira kâr etmiş ve bunu Hazine'ye aktarmıştır.
  • 128 milyar dolar ve çok daha fazlası ekonominin aktörleri ve vatandaşımız arasında dolaşıma girmiş, yani yer değiştirmiş, ama sonunda çoğu ülkemizde kalmıştır.

TCMB Başkanı'nın ardından bu hafta içinde Hazine ve Maliye Bakanı Lütfi Elvan ile AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Ekonomi İşleri Başkanı Nurettin Canikli de açıklamalarda bulunmuşlardı.

Hazine Bakanı Elvan, "Merkez Bankası olağanüstü bir durumda doğrudan işlem yapabiliyor. İşlemler Hazine hesapları üzerinden MB tarafından yapıldı. Ne kadarlık döviz satımı, alımı gerçekleştirilmiş hepsini görebilme imkanınız var, tamamen açık ve şeffaf. Elektronik işlem platformlarında piyasa yapıcı yerli ve yabancı bankalar yer alıyor, buralarda herhangi bir şahıs yok. Taraflar kesinlikle birbirlerini bilmiyorlar, işlem gerçekleştikten sonra hangi bankanın ne aldığını görebiliyorsunuz. Burada kesinlikle yasal olmayan bir durum söz konusu değil." açıklamasını yapmıştı.

Yazar: Necdet Erginsoy

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan 128 milyar dolar açıklaması
 

İlgili Makaleler

Yorum Ekle

Yorum Kuralları

Biz, yorumları kullanarak diğer kullanicilarla bağlantıya geçmeniz, perspektifinizi paylaşmanız ve  yazarlara ve diğer kullanıcılara sorular sormanızı amaçlıyoruz. Ancak, söylem düzeyini yüksek tutmak amacıyla oluşturduğumuz aşagıdaki kriterleri lütfen aklınızda tutunuz:

  • Söyleşiyi zenginleştirin
  • Odaklanın ve takipte olun. Sadece tartışılan konuyla ilgili bilgileri gönderin.
  • Saygılı olun. Negatif görüşler bile pozitif ve diplomatik çerçevede anlatılabilir.
  • Standart yazı stili kullanın. Noktalama, küçük ve büyük harf kullanin.
  • NOT: Spam ve/veya promosyon içeren mesajlar ve  yorum içindeki bağlantılar silinecektir.
  • Küfür, iftira ya da bir yazar veya başka bir kullanıcıya yönelik kişisel saldırılardan kaçının.
  • Yalnız Türkçe yorum yapabilirsiniz.

Spam veya suistimal edenler siteden silinecek ve yazar veya kullanıcı olarak Investing.com tarafından ileride bir kayittan men edilecektir.

Düşünceleriniz buraya yazın
 
Bu grafiği silmek istediğinize emin misiniz?
 
Gönder
Bu sayfada da paylaş:
 
Ekteki grafiği yeni bir grafikle değiştirmek istiyor musunuz?
1000
Yorum yapma yetkiniz olumsuz puanlama sebebiyle kısıtlanmıştır. Durumunuz moderatörlerimiz tarafından incelenecektir.
Lütfen tekrar yorum yapmadan önce bir dakika bekleyiniz.
Yorumunuz için teşekkür ederiz. Yorumunuz, yöneticilerimiz tarafından kontrol edildikten sonra onaylanacaktır. Bu sebeple yorumunuzun yayınlanması biraz zaman alabilir.
Yorumlar (185)
YÜKSEL SEVİNÇ
YÜKSEL SEVİNÇ 28.04.2021 11:17
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
bütün düzen kurhanı kerim kitabın da yazılan kanun ve nizamlarla yönetilemez ise ortaya bu tablolar daha çok çıkacaktır Allahım türk ve müslüman ların yardımcısı olsun
Finans İzmir
Finans İzmir 22.04.2021 12:36
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Eyy kılıçdaroğlu
ismail Polat cityGoCafe
ismail Polat cityGoCafe 22.04.2021 7:58
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
eee rally başlıyor demek nerde biter belli değil.Gazamız mübarek ola...
Yunusun ve metehan Kardeşler
Yunusun ve metehan Kardeşler 22.04.2021 5:21
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
🚀 kemerleri bağlayın aya gideyruz
İlhan Gürel
İlhan Gürel 22.04.2021 1:10
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Bu gece ya herro ya merro arkadaşlar durum onu gösteriyor
Oktave Paranqo
Oktave Paranqo 21.04.2021 22:57
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Şu zamana kadar kör s.ksen gözleri açılırdı
ömer seyrek
ömer seyrek 21.04.2021 21:42
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Bravo, Türkün başına gelmiş en iyi Liderlerden birisidir kendileri
Mustafa Damgacı
Mustafa Damgacı 21.04.2021 18:27
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
rezervlerin uçtuğunu kabul etmiş iste bu kadar detaya girmeseydi iyiydi
Atila Ata
Atila Ata 21.04.2021 17:51
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Kendilerinden başka hiç kimsenin bilgisi yok.Ne muhalefet nede normal vatandaş istedikleri verilere ulaşamıyorlar.Hepsi saklı gizli.Madem dedikleri yerlere harcanmış hani data verileri nerede?Kayıtlar nerede?Bakanın birisi açıklamıştı ''Eğer her ay merkes bankası kasasına 100 milyon dolar koysak bile,ancak 100 küsür sene sonra 128 milyarı tamamlayabiliriz '' diye.
Ugur Gozukara
Ugur Gozukara 21.04.2021 17:28
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Ekonomiden çok anlamam. Halk ağzı ile o zaman o çıkan doların yerine yenisini niye koyamadında rezerv eksiye düştü diye sorarlar adama...
Murat Saydam
Murat Saydam 21.04.2021 17:28
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
kardeşim olay basit bu paranın karşılığında ne var...altın almamışsın,doları tutamamışsın,halka adam gibi verememişsin...yani beceriksiz damat buhar etmiş...
Murat Saydam
Murat Saydam 21.04.2021 17:28
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
eğer doları indiremez ise devletin borcuna ilave 570 katrilyon civari kur kaynaklı borç yükü biniyor..o da 128 harici cabasi
Baran AYDIN
Baran AYDIN 21.04.2021 17:26
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Yerel seçimlerde uğradığın mağlubiyetin fazlası genel seçimlerde seni bekliyor. Bu ülke küllerinden tekrar doğar ve hazinesini tekrar doldurur.
Murat Saydam
Murat Saydam 21.04.2021 17:26
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
kardeşim devleti bunlar kurmadı,bunlardan öncede devlet vardi..bunlardan sonrada devam edecek...
Murat Saydam
Murat Saydam 21.04.2021 16:42
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
sonuc:hu hu komşu komşu???oğlun geldimi??Geldine getirdi????????
Chai Chen
Chai Chen 21.04.2021 16:32
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Eee sonuç sonuca gelelim ?
Çılgın Sedat
Çılgın Sedat 21.04.2021 16:26
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Okudum, olaydan benim anladığım 20 yılın sonunda el elde baş başta kalmışız. Teşekkürler akepe.
Murat Saydam
Murat Saydam 21.04.2021 16:24
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
halk bir gecede yüzde 20 fakirleşmiş...ak koyunlar martaval okuyor...akp dediğin cahilin teşkilatlanmış halidir...
Feridun Ortakci
Photographer 21.04.2021 15:49
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
kaç dondurmacı destekleyecek bakalım açıklamayı..
Yasar Maymak
Yasar Maymak 21.04.2021 15:48
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Ağam bizle eğleni
Çağatay Aydın
Çağatay Aydın 21.04.2021 15:37
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
OOHHH HALKA GIDIYO PARA DIYEN BI SOYSUZ VARDI O YAPSA YA ACIKLAMASINI
Unal Donmez
Unal Donmez 21.04.2021 15:37
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
yatırım dostu sen nesin len gevşek dostu
Murat Saydam
Murat Saydam 21.04.2021 15:37
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
yatırılmış dostu adı üstünde
Çağatay Aydın
Çağatay Aydın 21.04.2021 15:35
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
SU MUBAREK RAMAZAN AYINDA TEK.SOZUM MUBAREK RAMAZANDA BU KADAR INSANIN HAKKINI KIM YEDIYSE KIMIN BOGAZINA GITTIYSE O PARA TUM AILESINE EN SEVDIKLERINE HASTALIK PARASI OLSUN
Çağatay Aydın
Çağatay Aydın 21.04.2021 15:34
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
TEK.SOZUM MUBAREK RAMAZANDA BU KADAR INSANIN HAKKINI KIM YEDIYSE KIMIN BOGAZINA GITTIYSE O PARA TUM AILESINE EN SEVDIKLERINE HASTALIK PARASI OLSUN..
Murat Yılmaz
Murat Yılmaz 21.04.2021 15:34
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Kimin yediği belli değil mi?
Murat Saydam
Murat Saydam 21.04.2021 15:21
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
damada haftada birkaç saat ekonomi dersi aldırarak hazine yonettirirlerse olacağı budur...akp misyonunu tamamlamıştır...
Murat Saydam
Murat Saydam 21.04.2021 15:21
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
karşıdan bakma ile demirci olunmaz...makarnacı
Ali Erol
Ali Erol 21.04.2021 15:14
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
tekrar söylüyorum kişi başı 13000 TL para yok aile başı 52000 TL eder. halka verseydin keşke.
Ali Erol
Ali Erol 21.04.2021 15:14
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
önceden tek kişi çalışır zorlanirdik şimdi 2 kişi calisiyor ben çalışıyorum yine zorlaniyoruz
mustafacengiz sevinc
mustafacengiz sevinc 21.04.2021 15:14
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Ramazan Karataş simdiki cebindeki para seninmi? Dis borclari bi kontrol et
Ali Erol
Ali Erol 21.04.2021 15:14
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
devlet kazansın diye 5 yılda bir hükümet değişimi şart.
Ali Erol
Ali Erol 21.04.2021 15:14
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
çünkü bizim insanımız sadece ilk 5 yıl calisiyo
Ferhat Telci
Ferhat Telci 21.04.2021 15:12
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Hiç inandırıcı değil çünkü adres yok hazine bakanlıpının web sitesinde yok,mb nın eeb sitesinde yok akp döneminden eder yok ama eski dönemler hala duruyor onları neden kaldırmıyorlar hayret
The Fuhrer
The Fuhrer 21.04.2021 15:08
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
2 yılda rekor döviz talebiyle karşılaşıldı ve tamamı karşılandı. Neden rekor talep oldu acaba? TL'ye güven var mı? Bu gelişen ekonomilerde öyle kolay kolay görülmeyecek Başarı silsileleridir....
Yusuf Uysal
Yusuf Uysal 21.04.2021 15:00
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele