Son Dakika
0
Reklamsız Sürüm. Investing.com deneyiminizi geliştirin. 40% kadar indirimden yararlanın Daha Fazla Ayrıntı

TL'nin reel değeri dip seviyeden döndü

Ekonomi 04.02.2022 14:51
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu makale zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor
 
© Reuters.

Investing.com - Türk lirasının ticaret yapılan paraların ortalamasına göre değerini gösteren Reel Efektif Döviz Kuru, Ocak ayında tarihi dip seviyeden yükseldi. Aralık ayında 47,90 ile tüm zamanların en düşük seviyesine inen gösterge, Ocak ayında 52,89'a yükseldi.

Eylül'de 8,30'lu seviyelerden yükselişe geçen dolar kuru Aralık ayında 18,40 ile tarihi zirveye çıktı. Dövizdeki yükselişte TL'deki değer kaybın etkisi oldu ve TL sadece dolar değil, euro, sterlin, frank gibi majör, Güney Afrika randı, ruble gibi de gelişen ülke paraları karşısında rekor düşük seviyeye geriledi. TL'deki kayıpla beraber düşüşe geçen Reel Efektif Döviz Kuru, Aralık ayında ölçüm tarihinin en düşük seviyesine indi. Ocak ayında TL'nin dolar başta olmak üzere döviz karşısında yatay seyir izlemesi ve oynaklığın da azalması ile veride dip seviyeden toparlanma yaşandı.

Yazar: Deniz Engin

 

TL'nin reel değeri dip seviyeden döndü
 

İlgili Makaleler

Yorum Ekle

Yorum Kuralları

Biz, yorumları kullanarak diğer kullanicilarla bağlantıya geçmeniz, perspektifinizi paylaşmanız ve  yazarlara ve diğer kullanıcılara sorular sormanızı amaçlıyoruz. Ancak, söylem düzeyini yüksek tutmak amacıyla oluşturduğumuz aşagıdaki kriterleri lütfen aklınızda tutunuz:

  • Söyleşiyi zenginleştirin
  • Odaklanın ve takipte olun. Sadece tartışılan konuyla ilgili bilgileri gönderin.
  • Saygılı olun. Negatif görüşler bile pozitif ve diplomatik çerçevede anlatılabilir.
  • Standart yazı stili kullanın. Noktalama, küçük ve büyük harf kullanin.
  • NOT: Spam ve/veya promosyon içeren mesajlar ve  yorum içindeki bağlantılar silinecektir.
  • Küfür, iftira ya da bir yazar veya başka bir kullanıcıya yönelik kişisel saldırılardan kaçının.
  • Yalnız Türkçe yorum yapabilirsiniz.

Spam veya suistimal edenler siteden silinecek ve yazar veya kullanıcı olarak Investing.com tarafından ileride bir kayittan men edilecektir.

Düşünceleriniz buraya yazın
 
Bu grafiği silmek istediğinize emin misiniz?
 
Gönder
Bu sayfada da paylaş:
 
Ekteki grafiği yeni bir grafikle değiştirmek istiyor musunuz?
1000
Yorum yapma yetkiniz olumsuz puanlama sebebiyle kısıtlanmıştır. Durumunuz moderatörlerimiz tarafından incelenecektir.
Lütfen tekrar yorum yapmadan önce bir dakika bekleyiniz.
Yorumunuz için teşekkür ederiz. Yorumunuz, yöneticilerimiz tarafından kontrol edildikten sonra onaylanacaktır. Bu sebeple yorumunuzun yayınlanması biraz zaman alabilir.
Yorumlar (10)
Deniz Han
Deniz Han 06.02.2022 12:35
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
iki ev 300 den sattım tl de durdum ev oldi 800 1 milyon iki ev parası oldu 750 burdan yak
Osman Çeteci
Osman Çeteci 05.02.2022 3:28
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Proje C.Başkanı ve Türk tipi başkanlık sisteminden vazgeçilmedikçe bize uyku yok.
Hilmi Dundar
Hilmi Dundar 05.02.2022 3:28
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Asıl o dediğinden vazgeçilirse yandık demekdir.
Burak Erdem Ural
Burak Erdem Ural 05.02.2022 3:28
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
dayi sen cahilsin ne zaman ülkeyi tek adama verdiniz sonuç ortada ekonomi benim ben diyordu benden sorulur diyordu şimdi soruyoruz dış güçler diyor dış güçler emin diyorlardir bunlara biz bile bunu yapamazdık diye.
04.02.2022 16:12
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Bu devirde malına sahip çıkacaksın yoksa yandın demektir... Paranında değerini korumak için naapıcanızı biliyosunuz zaten :))
İlker Kose
İlker Kose 04.02.2022 15:51
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Yersen
Sardar Kara
Sardar Kara 04.02.2022 15:47
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
arabamı sattım 207 bin tl ye dolar 8 tl idi araba alcam ama.alacagim araç 400 tl oldu buyurun burdan yakin nasil olcak paramız ne oldu şimdi anlamadım
Yalcin Akdan
Yalcin Akdan 04.02.2022 15:47
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Bende ilana koymuştum hatta müşteri de çıktı adam ile 5 bin tl yüzünden anlaşamadık.doların 8,50 olduğu zaman dı elime az biraz para geçti sonra da ilanı kaldırdım.direkten döndüm anlıycağın sana büyük geçmiş olsun
Naci Çom
Naci Çom 04.02.2022 15:47
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Geçen sene mayis ayında 3&0 000tl araba alacaktim bana fazla geldi yıl sonu düşer dedim ayni araba 75000 bin tl çıktı benim para tl mevduat taydı kaybim yüzde yüz oldu.sonra paramı $ 14/15 ten çevirdim bir kayıpta ordan yaşadim.ben ne yapim şimdi.madem dovize endeksli mevduat hesabı yapacaksın $ 18 çıkmasını niye beleyip bu kafat insani zarara uğtattın
ERBAALI MMXVIII
ERBAALI 04.02.2022 15:33
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Herşeyden Türk ibaresini kaldıran hükümetin önceliği TL olmalı..!
Sunay Acar
Sunay Acar 04.02.2022 15:29
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
tl parasıyle emekli olanlara yazık
Yetkin Ünal
Yetkin Ünal 04.02.2022 15:28
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Ülkenin 0 kemik tarım kitlesi olmaz ve dış göçlerle nüfus aşırı artarsa daha çok aç kalacaz. Antalya da tarımcı kalmadı herkes turizmci oldu
04.02.2022 15:25
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Yazık gerçekten
Murat Şanlı
Murat Şanlı 04.02.2022 15:22
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Ne kadar sevinmeliyiz?Millet bitik durumda.Cepte olmayan TL değer kaybetmiş veya kazanmış kimin umrunda?Millet aç kardeşim aç...
Önceki cevapları göster (1)
Mehmet Tunç
Mehmet Tunç 04.02.2022 15:22
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Dicek çok şey var da neyse alıyorlar sonra siz doldurun altını sağlıcakla..
Mahir Karademir
Mahir Karademir 04.02.2022 15:22
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Gerçekten millet aç; ama gözü aç. dikkat ettim de en çok açlıktan ağlayanlar da hep obezler.
Samet Sevinç
Samet Sevinç 04.02.2022 15:22
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
bu devirde aç olanlar açız diye bağıranlar değil maalesef . Gözü aç olan ku.durmuş kö.pekler açız diye bağırıyor
Eğlence Zamanı
Eğlence Zamanı 04.02.2022 15:22
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
diğerlerinin sesi çıkamiyor da ondan. az bir ekmeğide kaybetme korkusu var. yoksa markete insanlar artik gezmek için gidiyor. Herhalde Turkiyede yasamiyorsun??
Halil Bulut
Halil Bulut 04.02.2022 15:22
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele