Son Dakika
0
Reklamsız Sürüm. Investing.com deneyiminizi geliştirin. 40% kadar indirimden yararlanın Daha Fazla Ayrıntı

Dolar/TL dünkü düşüşün ardından bugün yükselişte

Döviz08.12.2021 12:35
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu makale zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor
 

Investing.com - Geçen hafta 13,95 seviyesine çıkarak tüm zamanların en yüksek seviyesini gören USD/TRY kuru bu hafta 13,60'lı seviyelerde daha sakin seyir izliyor.

Dün Katar ile yaklaşık 25 milyar dolarlık 15 anlaşma yapılması, yurt içine yakın vadede döviz girişi yapılacağı beklentisi yarattı ve kur dün günü %2'ye yakın düşüşle 13,50'den kapattı. Bugün%1 primli işlem gören kur, en yüksek 13,65'i gördü. Fiyat rekor seviyenin 30 kuruş kadar altında işlem görüyor.

Piyasalar gelecek hafta yapılacak PPK toplantısını bekliyor. TCMB Başkanı Kavcıoğlu'nun yabancı yatırımcılarla yaptığı toplantıda bu ay için faiz indiriminin olmayabileceğine dair bir ifade kullandığı yönündeki haberlere karşın Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın düşük faiz söylemini sürdürmesi nedeniyle faiz indirimi beklentisi devam ediyor. Piyasalar bu ay 50 ila 100 baz puan aralığında bir faiz indirimi bekliyor. Kur ise bu hafta önceki haftalara göre daha az oynaklık gösteriyor, fakat seviye oldukça yüksek.

Küresel tarafta ABD Dolar Endeksi'nin 96,0 üzerinde düşük performans göstermesiyle gelişen ülke paralarında sınırlı bir yükseliş var. Günlük bazda dolar karşısında en çok ruble değer kazanırken TL ise %1'e yakın düşüşle negatif ayrışıyor.

Ekonomik veri akışının zayıf olduğu bugün fiyatlamalar sakin ve piyasalar Cuma günü ABD'den gelecek enflasyon oranını merakla bekliyor. Ekim'de %6,2'ye çıkan enflasyonun Kasım'da %6,7 olması bekleniyor. Fed'in son enflasyon rakamlarının nasıl değerlendireceği ise en önemli nokta. Ekim raporunun ardından enflasyonda geçici ifadesini kaldıran yetkililer, daha yüksek oranlı enflasyonun bir süre daha devam edeceğini kabullendi. Ancak gerek varlık alımlarının azaltım hızı gerekse faiz artırımına ne zaman ve ne oranda başlanacağı piyasalara yön verecek en önemli husus.

Yazar: Deniz Engin

Dolar/TL dünkü düşüşün ardından bugün yükselişte
 

İlgili Makaleler

Dolar, küresel piyasalarda haftaya nasıl başladı?
Dolar, küresel piyasalarda haftaya nasıl başladı? Yazar Investing.com - 17.01.2022 1

Investing.com -  ABD'de enflasyonun %7 ile son 39 yılın en yüksek seviyesine çıkmasıyla ABD Dolar Endeksi 94,62'ye gerileyerek 10 Kasım sonrası en düşük seviyeyi gördü. Endeks...

Dolar, son bir yılın en kötü haftasını bitirmek üzere
Dolar, son bir yılın en kötü haftasını bitirmek üzere Yazar Investing.com - 14.01.2022

Yazar – Peter Nurse Investing.com – Cuma günü ABD doları değer kaybederek son bir yılın en kötü haftasını geçirme yoluna girdi. Yatırımcılar Fed’in bu yılki faiz artırımlarının...

Yorum Ekle

Yorum Kuralları

Biz, yorumları kullanarak diğer kullanicilarla bağlantıya geçmeniz, perspektifinizi paylaşmanız ve  yazarlara ve diğer kullanıcılara sorular sormanızı amaçlıyoruz. Ancak, söylem düzeyini yüksek tutmak amacıyla oluşturduğumuz aşagıdaki kriterleri lütfen aklınızda tutunuz:

  • Söyleşiyi zenginleştirin
  • Odaklanın ve takipte olun. Sadece tartışılan konuyla ilgili bilgileri gönderin.
  • Saygılı olun. Negatif görüşler bile pozitif ve diplomatik çerçevede anlatılabilir.
  • Standart yazı stili kullanın. Noktalama, küçük ve büyük harf kullanin.
  • NOT: Spam ve/veya promosyon içeren mesajlar ve  yorum içindeki bağlantılar silinecektir.
  • Küfür, iftira ya da bir yazar veya başka bir kullanıcıya yönelik kişisel saldırılardan kaçının.
  • Yalnız Türkçe yorum yapabilirsiniz.

Spam veya suistimal edenler siteden silinecek ve yazar veya kullanıcı olarak Investing.com tarafından ileride bir kayittan men edilecektir.

Düşünceleriniz buraya yazın
 
Bu grafiği silmek istediğinize emin misiniz?
 
Gönder
Bu sayfada da paylaş:
 
Ekteki grafiği yeni bir grafikle değiştirmek istiyor musunuz?
1000
Yorum yapma yetkiniz olumsuz puanlama sebebiyle kısıtlanmıştır. Durumunuz moderatörlerimiz tarafından incelenecektir.
Lütfen tekrar yorum yapmadan önce bir dakika bekleyiniz.
Yorumunuz için teşekkür ederiz. Yorumunuz, yöneticilerimiz tarafından kontrol edildikten sonra onaylanacaktır. Bu sebeple yorumunuzun yayınlanması biraz zaman alabilir.
Yorumlar (16)
Arzu YILDIRIM
Arzu YILDIRIM 08.12.2021 16:22
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Piyasayı gerdek piyasayı esnafı çiftçiyi işçiyi zora sokuyor yüksek kur
Ceyhun Soros
Ceyhun Soros 08.12.2021 14:39
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
10 TL gelişmekte olan ülke sınırıydı zaten. Şuan 14 olacak neredeyse. Bu saatten sonra ne konuşulsa boş. Ülke uçurumdan düşünüyor
Ahmet Haldan
Ahmet Haldan 08.12.2021 13:54
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
faizleri düşür, herkes tarım ve ihtiyaç kredisi çeksin. çekilen bu krediler ile altın ve dolar alınsın, nasıl olsa dolar yükselecek diye adam banka hesabında 100k dolar saklıyor şahsen şahit oldum emlakçılık yapıyoruz dolar kurundan dolayı parayı bozamadı banka elinde kaldı alın arkadaşlar bak faiz düşüyor herkes kredi çekip dolar alsın cehennemin dibine kadar yolu var. Allah fırsatçıların yüzünü güldürmesin inşaallah yiyecek ekmek aşları kalmasın yazıktır günahtır, kadın gelmiş altın takaslı arsa alsak olmazmı diyor. bu nasıl zekasır arkadaş ihtiyacınız yoksa tutmayın elde girin borsaya yatırım yapın altına dolara değil bırakın TL'ye çevirin diyecem 3-5 cahil çıkacak ülkeye dolar girmekle kur düşmez diyecek neyse laf kişiye söylenir, adam olan anlar.
Çok Konuşma
Çok Konuşma 08.12.2021 13:54
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Altin dolarla zengin olacak saniyor iste aklinca.
Ozan Ackerman
Ozan Ackerman 08.12.2021 13:54
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Sürekli değer kaybeden parada kalmak yerine altın,dolar veya euro'da kalmak daha mantıklı değil mi ?
Fatih Engin
Fatih Engin 08.12.2021 13:54
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Millet türk lirasinda kalsinda parasının alım değeri çöp mü olsun? yıllarca emek verip biriktirmiş... yüksek enflasyona mi kaptırdım parasını
Celal Çak
Celal Çak 08.12.2021 13:54
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
sizin anlamadığınız şu. Herkes sizin gibi ticaret zekasına sahip değil. Yada herkes borsa gibi kurtlar sofrasına girmeyi göze alamıyor. Ya param batarsa diye. İnsanlar kendince nispeten daha az riskli olan bir yatırım aracı seçiyor. Elindeki parasının, birikiminin değerini koruyor. Hepsi bu...
Wael NOUR
Wael NOUR 08.12.2021 13:29
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Olumsuz yorum yazanlara hatırlatmak istedim. 2008'da Federal Rezerv ABD ekonomisinin resesyona gireceğini ve 2007'de da Kanada'nın resesyona girdiğini duyurdu sonrasi Kanada'nın ekonomik durgunluğa girdiğini açıkladı.İngiltere'nin Ekim'de ekonomik resesyona girdiğini resmen ilan ettiği ve ardından Almanya'nın 13 Kasım 2008'de Alman ekonomisinin yıllık daralmasının ardından Almanya'nın resesyona girdiğini duyurduğu üçüncü çeyrek ve bir gün sonra avro bölgesi resesyona girdiğini açıkladı Rusya, 12 Aralık'ta art arda ikinci çeyrek boyunca devam edecek olan bir resesyona girdiğini duyurdu İtalya İspanya ekonomisinin küçüldüğünü ve resesyona girdiğini açıklanmıştı.Hep iyi gitmeyebilir Unutmayalımki Amerika dünyanım en büyük petrol ve gaz üreticisi keza Rusya İngiltere ve avrupa 27 ülke birbirine destek verdiklerini rağman işi yaramadı. Allah Türkiye’ye Utandırmasın!
Ademm Binsu
Ademm Binsu 08.12.2021 13:26
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
FAİZLER DÜŞMEYE DEVAM EDECEK DEMİŞ. SN CUMHURREİSİ....ENFLASYON ÖNÜMÜZDEKİ AYLARDA SÜREKLİ YÜKSELECEK... TL ERİYOR.. HEPİMİZ GÜNÜ YAŞIYORUZ.. MECBUREN DOLARA VB GEÇİYORUZ.. çünkü mevduat faizi Enflasyonun çok altında.. İnsanların parasının eridiği niye düşünülmüyor
Esat ALBAY
Esat ALBAY 08.12.2021 13:21
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Kesinlikle yine Cumhurbaşkanı bir yerlerde faiz sebep enflasyon neticedir diyordur da bundan dolayı yükselişe geçmiştir,varmı böyle bir programi bilmiyorum ama illaki bir yerlerde lafını etmiştir
Murat Master
Murat Master 08.12.2021 13:03
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Şahaen benim yatırımlarım yerli ve yabancı borsalarda. Yabancı borsa zaten usd, yerli borsalarda hisselerim ihracat yapan sektörlerde olduğu için bir şekilde onlar da toparlıyor. Ama içim rahat değil. Ben bu ülkese yaşıyorum. Çocuğum da torunum da bu ülkede yaşayacak. Ve kör karanlığa doğru gidiyoruz. Erdoğanlar kesinlikle halkı düşünmüyor. Kendi siyasi ikballeri uğruna dar gelirli insanları yoksul olmaya, orta gelirliler de iflasın eşiğine zorluyor. Halen ( oyu var partisinin anlamak mümkün değil!
Recep Uygur
Recep Uygur 08.12.2021 13:03
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
MİLLETİN KAFASI ÇALIŞMIYOR OLAN FAKİRE OLUYOR MALI MÜLKÜ OLAN HERGÜN ZENGİN OLUYOR BENİM İÇİN SORUN YOK AMA ÜZÜLÜYORUM
Panco Daver
Panco Daver 08.12.2021 13:02
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
(xxxx) Reel Efektif Kur değerinin terlerde olması sebebiyle DOLAR KARABORSAYA DÜŞERSE kimse şaşırmasın demiş.. (avvrasya yatırım E.D.Zellyurt ) . her şey olabilir '!
Ademm Binsu
Ademm Binsu 08.12.2021 13:02
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Arjantinde bu durum yaşandı. Karaborsada dolar kuru, resmi kurun bir misli üzerine çıktı.
Recep Uygur
Recep Uygur 08.12.2021 13:02
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
BİR ARJANTİN OLAMAYIZ AMA DOLAR I BASKILAMAK İÇİN FAİZLERİ MECBUREN YÜKSELTECEKLER MECBURLAR HALK BU ZAMLARI KALDIRAMAZ
Recep Uygur
Recep Uygur 08.12.2021 12:57
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
DoLARIM VAR BVE HERGÜN BİR DAİRE PARASI KAZANIYORUM ÜZEİRNE KAZANÇ GELİYOR AMA ÜLKEME ÜZÜLÜYORUM DOLARIN ÇIKMASI BENİ MUTLU ETMİYOR BİR ARAÇ 500 bin tl OLMUŞ EN BOKTAN CLİO BİLE
mehmet aysel
mehmet aysel 08.12.2021 12:57
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
uyumadan it gibi doların yükselmesini beklersin 100 tl cebe girince sevinirsin sonra ülke ne halde dersin. sen kendi haline üzül moruk
Recep Uygur
Recep Uygur 08.12.2021 12:57
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
mehmet aysel TROL KAÇ PARA MAAŞ ALIYORSUN BU YORUMLARI YAPMAK İÇİN BEN 100 tl Yİ GÜNDE SADAKA OLARAK VERİYORUM HERGÜN RABBİME ŞÜKÜRLER OLSUN ALLAH BANA VERDİKÇE KAFAMI KULLANIYORUM DOLAR ALTIN ALIYORUM KAZANIYORUM BİRGÜN 1 TL 14 $ OLDUMU O ZAMAN ÜLKE ŞAHLANMIŞ DEMEKTİR O ZAMAN ZARARINA BOZARIM BENJAMİNLERİ
Recep Uygur
Recep Uygur 08.12.2021 12:52
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Yüzbinlerce dolarım var AMA ÜLKENİN HALİNE ÜZÜLÜYORUM ZENGİN OLUYORUM HER GÜN BİR DAİRE ALACAK PARA İLAVE OLUYOR PARAMIN ÜSTÜNE AMA RAHATSIZ OLUYORUM ÜLKEME ÜZÜLÜYORUM SEÇİM ŞART
Recep Uygur
Recep Uygur 08.12.2021 12:51
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
DOLARIN ATEŞİNİ 1.000 BAZ FAİZ DÜŞÜRÜR İSTERLERSE HERGÜN KABİNE TOPLASIN BOŞ TUR İSTAFA ET TAYİP KOLTUK ELDEN GİDİYOR
Önceki cevapları göster (3)
mehmet aysel
mehmet aysel 08.12.2021 12:51
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
çok boş bi insan olduğun belli millete boyun eymektense sebeplerine katlanmayı tercih ederim.
Çomçom Avcısı
Çomçom Avcısı 08.12.2021 12:51
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Turhan Karabıyık  doğru senin gibiler iki kömüre satıyor
Recep Uygur
Recep Uygur 08.12.2021 12:51
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
mehmet aysel BU YORUMLARI YAPIP TROLLUK MAAŞI KAÇ TL ALIYORSUN AÇIKLA MİLLET BİLSİN
Recep Uygur
Recep Uygur 08.12.2021 12:51
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
mehmet aysel GİDECEKSİNİZ İŞK SEÇİMDE HALKIN KANINI EMDİNİZ YAZIK ÇOK YAZIK SANA EKMEK VEREN ANANA BABANA YAZIK SENİN GİBİ EVLATLARI OLDUĞU İÇİN UTANIYORLARDIR
Celal Çak
Celal Çak 08.12.2021 12:51
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Turhan Karabıyık tipe bak hey allam
bizansfedaisi aslan
bizansfedaisi aslan 08.12.2021 12:50
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Faiz artırmazsa poku yedik
Ali Veli
Ali Veli 08.12.2021 12:49
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Dolardayım satmadım
Recep Uygur
Recep Uygur 08.12.2021 12:49
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
TAYİP E OY VERENLERE ZAM KOL GİBİ GİRİYOR İSTAFA ET ERDOĞAN YÖNETEMİYORSUN HER GÜN ZAMLA UYANIYORUZ
mehmet aysel
mehmet aysel 08.12.2021 12:49
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
peki kimin gelmesini istersin başımıza klavye delikanlısı bey ?
Ocean engineer
Ocean engineer 08.12.2021 12:49
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
sadece oy verenlere mi zam var?
Recep Uygur
Recep Uygur 08.12.2021 12:49
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
mehmet aysel türkiyeni başına geçecek O KADAR AKILLI ZEKALI GENÇLER VAR Kİ İLK ÜNİVERSİTE DİPLAMASINI PARAYLA ALANLARDAN İYİ DİR BENCE EN AZINDAN EKONOMİ DEN ANLAR ÜLKENİN ANASINI AĞLATMAZ TOPRAKLARI KÖRPRÜLERİ SATMAZ
Celal Çak
Celal Çak 08.12.2021 12:49
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
mehmet aysel, sen ve senin gibiler gelmesinde kim gelirse gelsin.
Profesyonel Yatırımcı
Profesyonel Yatırımcı 08.12.2021 12:47
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Kabine toplandı ya korkudan yükseliyor ! Seçmenin fikri değişmeden hiç bir şey düzelmez ! Seçilen işçi , patron değil ! ! ! Durum bu:  Bir fabrikanız var ve bir müdür işe alıyorsunuz müdüre sınırsız borçlanma ve fabrikanın makinalarını satma izni verir misiniz ? ? ?
hüsamettin NN
hüsamettin 08.12.2021 12:46
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele