Son Dakika
0
Reklamsız Sürüm. Investing.com deneyiminizi geliştirin. 40% kadar indirimden yararlanın Daha Fazla Ayrıntı

Türkiye'de Enflasyon En Büyük Sorunken Faiz İndiriminde Israr Etmek...

Yazar Investing.com (Şenay Şerefoğlu/Investing.com)Piyasa Genel Bakış08.12.2021 13:19
tr.investing.com/analysis/turkiyede-enflasyon-en-buyuk-sorunken-faiz-ndiriminde-israr-etmek-200483215
Türkiye'de Enflasyon En Büyük Sorunken Faiz İndiriminde Israr Etmek...
Yazar Investing.com (Şenay Şerefoğlu/Investing.com)   |  08.12.2021 13:19
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu makale zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor
 

Merkez Bankasının faizi enflasyonun 6 puan kadar altına düşürmesi, üzerine Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın hemen hemen her konuşmasında faizlerin daha da düşeceğini söylemesiyle döviz kurlarında görülmemiş oynaklık yaşandı ve dolar kuru 14,0 seviyesine dayandı. Bugünlerde fiyat 13,60'larda işlem görüyor, fakat bugünlerde kur görece sakin olsa da çarşı pazardaki fiyatlarda rekor oynaklığa tanık oluyoruz. Aklınıza gelecek her şeyin fiyatı artıyor. Özellikle gıda fiyatlarında son haftadaki etiketler, artış oranının %100'e yaklaştığını gösteriyor. İthal olsun olmasın, dövizden etkilensin etkilenmesin her şeyin fiyatı artıyor. Bunun bir tek anlamı var yoksullaşıyoruz.

Para politikasında da maliye politikasında da yani bir ülkenin ekonomi politikasında asla ve asla göz ardı edilemeyecek en önemli başlık enflasyondur. Türkiye her daim yüksek enflasyona sahip bir ülke oldu ve dönem dönem enflasyon görece düşük olsa da çok uzun zamandır hedef seviyeler yakalanabilmiş değil. Sermaye akışının yüksek olduğu zamanlarda enflasyonun daha düşüktü, ama o dönem yerli malına yatırım yapılmayıp zaten çok fark yok diye ithale yüklenilince baharın geçmesiyle kış yani enflasyon yine kendini gösterdi. Enflasyonun yüksek olmasının temel nedeni ise, ülkede yerli yatırıma, tarıma, hayvancılığa, gençlere, üretime gerçekten önem verilmemesidir. Tüm ekonomik faaliyetlerde bu denli dışarıya bağımlı olunması nedeniyle kur şokları yaşıyoruz. Ekonomik temeller sağlam olmayınca en ufak bir tansiyon tüm dengeleri bozuyor ve etkisi de hiç kısa sürmüyor. Sadece Kasım ayında kurda yaşanan yükselişin maliyeti ülkede enflasyonun Mart-Nisan dönemine kadar sürmesi anlamına geliyor ve %40 üzerindeki kur hareketi %100'ü aşan fiyat artışına neden oluyor. TÜİK verilerine göre baktığımızda şu an %21,31 olan enflasyon kesinlikle çarşının pazarın enflasyonu değil.

Enflasyon kontrolden çıkınca ne olur? Vatandaş gibi yatırımcılar için de TL'nin değersizleşmesi anlamına gelir. TL varlıklara yapılan yatırımın getirisinin olmaması haliyle yatırımcının da başka tarafa yönelmesine neden olur. TL'nin hem enflasyon hem de döviz karşısında giderek erimesi ise öyle bir kerede yüksek oranda faiz artırılmasıyla da değişmez. Bunu son yıllarda defalarca gördük. Düşük faiz politikası kur ve enflasyonu yükseltince hızlıca faizler artırıldı, ancak bu TL'deki düşüşü engelleyemedi. Aslında hatadan dönülüp hızlıca aksiyon alınması kaybı durdurabilir, ama bizde bu politikaların ömrü çok kısa olduğu için işe yaramıyor. 3-5 ay sıkı para politikası uyguluyoruz, ardından başkanı görevden alıyor yeniden düşük faiz politikasına geçiyoruz. Güvenin zayıfladığı, belirsizliğin arttığı ortamdaki politikaların etkisi de düşük olur Tam da böyle zamalardayız. Eğer Merkez Bankası faiz indirmeye devam eder, Cumhurbaşkanı Erdoğan da bu tarz söylemlerini artırırsa ne kur ne de enflasyonda gerileme yaşayamayız. Tek başına faiz indirimi yatırımları artırıp enflasyonu da kuru da düşürüyor olamaz. Bu mümkün değil.

Merkez Bankasının bir taraftan faiz indirmesi, fiyat istikrarını değil de cari dengeyi temel hedef haline getirmesi zaten son derece güven zadeleyen bir durum. Öte yandan bu hamleler kurda yükselişe neden olunca ekside olan rezervlerle piyasaya müdahale etmesi de ayrı bir kaygı doğuruyor. Merkezin müdahalelerinin sınırlı kalmasının sebebi de bu. Müdahale edecek cephane de az, müdahale ederek savaşılan durum da kendimizken bu sürecin maalesef getirisi olamaz.

Son bir yıllık resmi enflasyon görünümü
Son bir yıllık resmi enflasyon görünümü

Türkiye'de Enflasyon En Büyük Sorunken Faiz İndiriminde Israr Etmek...
 

İlgili Makaleler

Türkiye'de Enflasyon En Büyük Sorunken Faiz İndiriminde Israr Etmek...

Yorum Ekle

Yorum Kuralları

Biz, yorumları kullanarak diğer kullanicilarla bağlantıya geçmeniz, perspektifinizi paylaşmanız ve  yazarlara ve diğer kullanıcılara sorular sormanızı amaçlıyoruz. Ancak, söylem düzeyini yüksek tutmak amacıyla oluşturduğumuz aşagıdaki kriterleri lütfen aklınızda tutunuz:

  • Söyleşiyi zenginleştirin
  • Odaklanın ve takipte olun. Sadece tartışılan konuyla ilgili bilgileri gönderin.
  • Saygılı olun. Negatif görüşler bile pozitif ve diplomatik çerçevede anlatılabilir.
  • Standart yazı stili kullanın. Noktalama, küçük ve büyük harf kullanin.
  • NOT: Spam ve/veya promosyon içeren mesajlar ve  yorum içindeki bağlantılar silinecektir.
  • Küfür, iftira ya da bir yazar veya başka bir kullanıcıya yönelik kişisel saldırılardan kaçının.
  • Yalnız Türkçe yorum yapabilirsiniz.

Spam veya suistimal edenler siteden silinecek ve yazar veya kullanıcı olarak Investing.com tarafından ileride bir kayittan men edilecektir.

Düşünceleriniz buraya yazın
 
Bu grafiği silmek istediğinize emin misiniz?
 
Gönder
Bu sayfada da paylaş:
 
Ekteki grafiği yeni bir grafikle değiştirmek istiyor musunuz?
1000
Yorum yapma yetkiniz olumsuz puanlama sebebiyle kısıtlanmıştır. Durumunuz moderatörlerimiz tarafından incelenecektir.
Lütfen tekrar yorum yapmadan önce bir dakika bekleyiniz.
Yorumunuz için teşekkür ederiz. Yorumunuz, yöneticilerimiz tarafından kontrol edildikten sonra onaylanacaktır. Bu sebeple yorumunuzun yayınlanması biraz zaman alabilir.
Yorumlar (48)
Hayri çarpar Hayri Çarpar
Hayri çarpar Hayri Çarpar 11.12.2021 10:59
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
3 yaşındaki çocuğun elinden lolipopunu alsanne yapar tabikide ağlar Peki size zor bir soru faiz indirirlerse dolar ve altın’ın durumu ne olur?
Metin Kaymak
Metin Kaymak 10.12.2021 19:41
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
burda bu kadar yazmaya vakit ayırıyorsunuz.açinda bakın.abd de enflasyon verileri ne olmuş 3.5 kat artmış % 7 olmuş.ulkesinde resmi faizi kaç % 0.25 yani yok.enflasyon 7 faiz 0.25.neden enflasyonun üstünde faiz artırmıyor.bi soralım size.avrupada aynı.adamlar ülkelerinde faizi istemiyorlar.ancak faizi almak istiyorlar.bunuda doları karşılıksız basarak dünyada enflasyonu artırıp diğer ülkelerin paralarını korumaları bahanesiyle faiz artırımı istiyorlar ki bu soygunun ekonomik adıdır.
aaaa bbaa
abaa 10.12.2021 12:47
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
20 senede aynı tas aynı hamam  koalisyon olmaz istikrar dediler  başkanlık gelince dediler sonuç AYNIIII  görürdüler malı  sülalerine kadar  komşularının  komşularına  kadar zengin oldular.. takım tutar gibi parti tutanlar   ve gazetecilik maaşı ile yalıda oturabilenler yüzünden oluyor bunlar
ümit Akkaya
ümit Akkaya 10.12.2021 12:47
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
gazeteci maaşıyla villada oturanları yazıyorum: Yılmaz Özdil, Can Dündar, fatih portakal, Soner yalçın vs.takım tutar gibi parti tutanlar, 20 yıldır İzmir'de lağım kokladıkları halde başka partiye oy vermeyenler olmasın. sülalelerine kadar, komşularına kadar malı götürdüler, demek iftiradır. açıklamalısın. Başkalarının parası babalarından, diğerlerinin ki devlet malını yemekten öyle mi ? İmamoğlu 10 milyon doların üstünde malvarlığı beyan ettiği zaman ne dedin. Üstelik neredeyse hepsi Beylikdüzü'nde. Benim etrafımdaki zenginlerin %80 ni millet ittifakı destekçisi. üstelik son 20 yılda paralarını 4 e katladılar. ne diyeceğiz şimdi devlet malını yediler, mi? ayıptır, ayıp..
Murat Ünal
Murat Ünal 10.12.2021 12:47
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Dış minnakların işi bu
tahir saglam
tselim 10.12.2021 11:18
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
faiz artışı olunca enflasyon düşüyor faiz indirimi olunca enflasyon artışı oluyor.. aklı selim olan bunu böyle yorum yapmaz...
Mehmet Mesut Uzal
Mehmet Mesut Uzal 09.12.2021 15:30
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
İlk önce faiz ve kur lobisi diye adlandırılan yabancı büyük yatırımcı gruplarının aynı kişi ve kuruluş olduklarını anlamamız gerekir.Yani faiz düşük diye onlar kudurmuyorlar.Faizin ilk düşürdüğümüz Eylül ayının o PPK toplantısı kararı ekrana yansır yansımaz o anki satıcıdan dövizleri agresif bir şekilde alanlar bunlar.Bunlar kudurmuyorlar aksine ellerini oğuşturuyorlar.Çünkü ne kadar çok hata yapılırsa o kadar kısa zamanda o kadar fazla kazanıyorlar.Önce bu gerçeği görelim.Bizde o denli hızlı fakirleşiyoruz,yoksullaşıyoruz.Tarih affetmez.FK yani Finans Kapital hiç affetmez.FK'nın en çok beğendiği iktidarlar yanlış yapan iktidarlardır.Daha kolay üterler,daha kısa zamanda daha hızlı daha çok üterler.Syg.
Mehmet Mirza
Mehmet Mirza 09.12.2021 1:03
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Faizsiz bir çözüm yok mu?
Fatih Seyrek
Fatih Seyrek 09.12.2021 1:03
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
ihracatın ithalatı geçmesi enerji de dışa bağımlılıģın bitmesi bunun içind e kurulan termik santraller güneş enerji sistemleri hidrotermik santrallerin devere alınması
Mehmet Fatma Aydoğdu
Mehmet Fatma Aydoğdu 09.12.2021 0:52
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Şenay hanım öok güzel doğruyu söylüyorsun ama bizi yöneten tek adam çok kurnaz birsürü kuklaları var bunlar onun ağzına bakıyor enfilasyonu bilerek düşük gösteriyor sebebini herkes biliyor
Umut Seflek
Keyfe_yatırımcı 08.12.2021 23:05
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Arkadaş şu şekilde mantıksal bir çıkarım yapmak ve anlamanız gerçekten çok mu zor?: Madem faize karşıyız ve politikamız faizsizlik üzerine kurulmuş ama buna rağmen faizi sıfırlamaktan neden kimse bahsetmiyor? Acaba bu faiz, dini gerekçelerle temellendirilen faiz kavramından farklı ve dahil olunan ve çıkılması da düşünülmeyen Dünya finans sisteminin olmazsa olmaz bir kavramı olabilir mi? Yüzlerce yıl önce yaşayan ve paranın değerini belirlemede hiçbir yetkisi ve otoritesi olmayan bir bireyin, elinde ki paranın gücünü kullanıp insanları borçlandırıp, sonra hiçbir veriye dayanmadan paranın değerini değiştirerek insanları mağdur ettiği durumda ki "faiz" kavramı ile, ülkesi adına ürettiği paranın değerini belirlemede bir "otorite" olan ve paranın değerini bir çok veriye göre değerlendirebilme yetkisine sahip koskoca devlet kurumunun bahsettiği "faiz" aynı mı?
Umut Seflek
Keyfe_yatırımcı 08.12.2021 23:05
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Mesela, bir yatırımcı fabrika kurmak istiyor diyelim. Faiz sıfırlanmış. Yani isteyene bedava verilen bir para var. Gidiyor bankaya sıfır faizle 5 milyon alıp, fabrika kuruyor, bir yıl sonra 5 milyon kar ile 10 milyon parası oluyor. Adamın ufak ama zeki oğlu demez mi? Baba; sen neden bu kadar uğraştın? 5 milyonu sıfır faizle alıp, 10 milyon yapmak için uğraşıp, bu kadar sevineceksen, gidip bankaya 0 faizle 10 milyon alsaydın sonra tatile gitseydik hiç yorulmasaydık. Tabi otelci, değeri sıfır olan para için otel misafiriyle uğraşır mıydı acaba?
Arif .
Arif . 08.12.2021 23:05
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Umut Seflek  bu kafa işte o ellerini ovuşturan ve sonrada ülke batarken defolup giden adamlar o çoçuğu örnek alırsan bu hale geliriz ama o babanın yaptığı yapsaydı hükümet 20 yılda çok şey değişirdi
Hakan Serdar
Hakan Serdar 08.12.2021 21:02
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Dolar in bu kadar yükselmesinin sebebi sadece düşük faiz olmaz bunu herkes biliyor
Burak Oral
Burak Oral 08.12.2021 21:02
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Dış minnaklar?
Erdo Baa
Erdo Baa 08.12.2021 21:02
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
herkesin bildiğini bize de söyle de ufkumuz genişlesin. Ya da beyninin kaç gram olduğunu anlamamıza yardımcı olur.
Şahlan Evlat
Şahlan Evlat 08.12.2021 18:34
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Şenay hanıma; bir bir katılıyorum tüm makalelerinizi okuyorum teşekküler
Muhammed Altundal
Muhammed Altundal 08.12.2021 18:21
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Tabi sizin gibiler faizle beslendiği için hoşunuza gitmiyor dimi iyi bir analizci olsan bu şişmenin dış saldırı olduğunu bilirdin peh
Önceki cevapları göster (3)
Mehmet Fatma Aydoğdu
Mehmet Fatma Aydoğdu 08.12.2021 18:21
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Keriz altundal suclu arayacağına bizi yönetenin beceriksizliğini neden görmüyorsun ülke yeni batmıyor
Mehmet Fatma Aydoğdu
Mehmet Fatma Aydoğdu 08.12.2021 18:21
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Batış 2018 haziranında başladı ama senin gibiler kör görmezler
Burak Oral
Burak Oral 08.12.2021 18:21
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Lmao
Muhammed Altundal
Muhammed Altundal 08.12.2021 18:21
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Cahille tartışmak zordur babam sizler oksijen israfı başka işe yaramazsınız peh
Muhammed Altundal
Muhammed Altundal 08.12.2021 18:21
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Ülkenin gidişatını görmeyecek kadar körsünüz evet battınız ama rahatlık battı belli
Selami geçgin
Selami geçgin 08.12.2021 18:10
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Faize karşıyım ne olursa olsun
Selehadin HABEŞİ
Selehadin HABEŞİ 08.12.2021 18:10
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
helal olsun sana ... muslamanım deyipte faizi savunan ya iki yüzlüdür ya iki yüzlüdür
İbrahim Yiğit
İbrahim Yiğit 08.12.2021 16:38
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
ekonomi okumuş biri olarak yazdıklarınızın çoğuna katılmıyorum. Eleştiri tabiiki yapabilirsiniz fakat çok değişkenli bir yapıda indir kaldır gibi düzelmez. Üretim için haklısınız ama eleştirilerin bir çoğu siyasi olmuş No:Siyasi görüşüm yoktur. Sade vatandaşım.
Erdo Baa
Erdo Baa 08.12.2021 16:38
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Buda ben ekonomistim diyor.
Tayfun Ozdemir
Tayfun Ozdemir 08.12.2021 16:16
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
yoksullasiyoruz
Nuray Yazici
Nuray Yazici 08.12.2021 16:04
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Faiz haram diyorlar ama ülkede hala faiz yüzde 15, reis birde insanlara faizle kredi alın diyor. Haramsa yüzde sıfır yapsınlar. Çiftçinin, esnafın ve devlet olarak vergide gecikme faizlerini sıfırlasin müslüman liderlerimiz
Suleyman Kaysı
Suleyman Kaysı 08.12.2021 16:04
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
anlamamız gereken alın dedigi zaman haram olmuyor her şeyi o belirliyorya insanları kendileri faize teşvik ediyor hep kandırmaca
Selehadin HABEŞİ
Selehadin HABEŞİ 08.12.2021 16:04
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
faiz haram diyen "onlar" degil Allahtır. sigara alışan kişiye birden sigarayı birak denir mı? herşey kademe kademe olması lazım yoksa gereksiz eziyet görürüz
Öner Demirezen
Öner Demirezen 08.12.2021 15:44
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Peki yüksek faiz işsizlik enflasyon yapmazmı ben bi ticaretten faizin altında para kazanırsam neden yapayım yapmazsam işsizlik faizin üzerinde kar yazarsam enflasyon babalara faiz ödeyerek merkez bankasının cephanesi mi olur sanıyorsun bol keseden atıyorsun haa deki üretim kabul ederim daha çok üretip dışarıya bişeler satmalıyız 20 yıldır yeteri kadar yapılma ok ama sadece eleştiri yapmak için yazmışsın faizi artır kur düşsün enflasyonda düşer düşmez bu enflayın ars talep dengesindeki bozulma ile alakalı pandemi etkisi dünyada enflasyon oldu bumu ekonomist ligin
Aytek Doğ
Aytek Doğ 08.12.2021 15:44
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Sayın Öner, ekonomist olmad8ğınız belli. akli başında kimse yüksek faizi savunmaz, ancak faiz, piyasada fiyat istikrarı sağlamak icin Merkez bankaları tarafindan kullanılmasi gereken bir araç olmalıdır.2020 ikinci yarısında faizlerin hizlı düşürülmesi sonucu, yeterli gekiri olan -olmayan bankalardan kredi çekti. kimi araba aldı, kimi mülk. Kimi de kokuyu alıp dövize yatırım yaptı . ev ve araba fiyatlarının, kiralarin artışından mutlu olan var mı??
ümit Akkaya
ümit Akkaya 08.12.2021 15:33
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Türkiye'deki gerçek şu. Yabancı verilen faizi beğenmezse, kuru arttırır. Enflasyonun üzerinde faiz versen bile. Merkez Bankası toplanır, istedikleri faizi verir. Bu döngüyü kırmak için adım atıyorlar. Zamanımı bilemem ama sonuç için beklemek gerekir. istedikleri faizi verip baş ağırtmamak varken neden böyle bir tercih yapıldığını en azından düşünmek gerekir.
Erdo Baa
Erdo Baa 08.12.2021 15:33
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Bu sefer o gerçek farklı kuru artıran iç talep .Alışmışsınız dış güçler .
ümit Akkaya
ümit Akkaya 08.12.2021 15:23
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Atma ziya... son haftalarda gıda etiketleri %100 artmış. sen nereden alış veriş yapıyorsun. Fox TV yorumcu olmalısın.
Erdo Baa
Erdo Baa 08.12.2021 15:23
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Enflasyon ! di mi A haber.
ümit Akkaya
ümit Akkaya 08.12.2021 15:23
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
senin ki nereden halk TV, TV 24, tele1 ben son hafta yaptığım alış verişte dediği gibi fiyat artışı görmedim. son 2 ayda Enflasyon sepetinde gıda artışı @ . enflasyon sepeti sadece gıdadan oluşmaz
Ekrem Şahin
Ekrem Şahin 08.12.2021 15:20
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
objektif bir yazı . özeti battik . başarılar
UĞURAL ÖZTÜRK
UĞURAL ÖZTÜRK 08.12.2021 15:14
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Ekonominin kitabını yazdı, arkadaş doğru..20 yılda ekonomi nasıl çökertilir onun kitabını yazdı...:))))
Momento Mori
Momento Mori 08.12.2021 14:51
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Dünyanın en kısa fıkrası; ben ekonomistim 🚬
Çok Konuşma
Çok Konuşma 08.12.2021 14:33
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Peki küresel arz talep sorunları, enflasyon sorunların da kimleri suçlayacaĝız? Halkı kazıklamak için gözünü katartmış tüccar, işletme vs onlar.ne olacak? Bu hükümetin bence en büyük hatası piyasayı fazla başıboş bırakması. Bozim ülke fazla serbestliğe gelemiyor.
Zeynep YILDIRIM
Zeynep YILDIRIM 08.12.2021 14:33
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
karışıklığı müdahale edildiği taktirde de demokrasiden serbest piyasadan bahsediliyor.
Profesyonel Yatırımcı
Profesyonel Yatırımcı 08.12.2021 14:13
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Türkiye'de Enflasyon En Büyük Sorun : Adaletsizlik ! ADALET Mağdur Olmanızı Engeller , YARGI Mağdur Olursanız Hesabını Sorar , ADALET Adliye Saraylarına Sığmaz !!!
mehmet aktaş
mehmet aktaş 08.12.2021 14:12
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Chp çizgisinde ekonomi analizi yapmak da ayrı bir marifet ister.
Eğlence Zamanı
Eğlence Zamanı 08.12.2021 14:12
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
gerçeklerden uzak pembe gözlüklerle bakmak herkese nasip olmaz. Doğru söylendiğinde yerini yadirgiyorsunuz
 
Bu grafiği silmek istediğinize emin misiniz?
 
Gönder
 
Ekteki grafiği yeni bir grafikle değiştirmek istiyor musunuz?
1000
Yorum yapma yetkiniz olumsuz puanlama sebebiyle kısıtlanmıştır. Durumunuz moderatörlerimiz tarafından incelenecektir.
Lütfen tekrar yorum yapmadan önce bir dakika bekleyiniz.
Yoruma Grafik Ekle
Engellemeyi Onayla

%USER_NAME% isimli kullanıcıyı engellemek istediğinize emin misiniz?

Bunu onayladıktan sonra %USER_NAME% isimli kullanıcı ile birbirinizin yorumlarını görmeyeceksiniz.

%USER_NAME% başarıyla Engelli Listesine eklendi

Bu kişinin engelini yeni kaldırdınız. Yeniden engellemek için 48 saat beklemeniz gerekmektedir.

Yorumu şikayet et

Yorum silinmeli, çünkü:

Yorum Şikayet Edildi

Teşekkürler!

Şikayetiniz yönetim ekibimize iletildi
Feragat: Fusion Media would like to remind you that the data contained in this website is not necessarily real-time nor accurate. All CFDs (stocks, indexes, futures) and Forex prices are not provided by exchanges but rather by market makers, and so prices may not be accurate and may differ from the actual market price, meaning prices are indicative and not appropriate for trading purposes. Therefore Fusion Media doesn`t bear any responsibility for any trading losses you might incur as a result of using this data.

Fusion Media or anyone involved with Fusion Media will not accept any liability for loss or damage as a result of reliance on the information including data, quotes, charts and buy/sell signals contained within this website. Please be fully informed regarding the risks and costs associated with trading the financial markets, it is one of the riskiest investment forms possible.
Google ile Kayıt Ol
veya
E-posta ile Kayıt Ol