Son Dakika
0
Reklamsız Sürüm. Investing.com deneyiminizi geliştirin. 40% kadar indirimden yararlanın Daha Fazla Ayrıntı

Seçim Sonrası Türk Lirası

Yazar Alper KorkmazPiyasa Genel Bakış29.03.2019 15:38
tr.investing.com/analysis/secim-sonras-turk-liras-200222060
Seçim Sonrası Türk Lirası
Yazar Alper Korkmaz   |  29.03.2019 15:38
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu makale zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor
 

Hafta sonu gerçekleşecek yerel seçimler ile belediye ve muhtarlar belirleneceği için ekonomi üzerinde bir baskısı olmayacaktır. Genel seçime girmiyoruz. USD/TRY seçim sonucu ile büyük bir değişim ile haftaya başlamasını beklemiyorum. Yani kur pazartesi açılış ile 6 veya 5 ile açılış yapması zor. Fakat %1 -2 bir prim veya kayıpla açılabilir.

Şimdi asıl probleme gelelim. Ekonomik kriz.

Bir kriz var mı? Evet bence var. Sizce olmayabilir. Dün 1 USD aldığım bir mail yine 1 USD ama Türkiye’nin taşımadan tutun son tüketiciye gelene kadar gelen rakam 1.5 usd oluyor . Dün 1 dolar 4 tl idi bugün 6 lira.. Dünden kastım geçtiğimiz yıllardır.

Ben ticaret yapıyorum. Yılda 10 milyon USD mal satın alıyorum. Bunu dün 40 milyon tl ile temin ederken bugün 60 milyon tl … Dün 40 milyona aldığım malı 55 milyona satarken bugün 60 milyona alıyorum. Yani ben ticaret mi yapıyorum yoksa birilerine mi çalışıyorum.

Evet ben biz ve siz hepimiz bankaya çalışıyoruz. Dün 40 milyon kredi için 4 milyon öderken bugün 20 milyon için 4 milyon ödeme yapıyorum.

USD/TRY beklentim 6 ve üzeridir. EUR/TRY için 7 GAU/TRY Gram altın için 270 ve üzeri hedefli yükseliş bekliyorum.

Tüm sorularınız için


Seçim Sonrası Türk Lirası
 

İlgili Makaleler

Emrah Parlan
Enflasyon Artık Öncelikli Hedef Değil Yazar Emrah Parlan - 24.09.2021 2

Ekonomi tarafında enflasyon ile mücadelede yalnız kaldığını söyleyen TCMB Başkanı Şahap Kavcıoğlu, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın geçtiğimiz ay verdiği sinyali takip ederek 100 baz puan...

Seçim Sonrası Türk Lirası

Yorum Ekle

Yorum Kuralları

Biz, yorumları kullanarak diğer kullanicilarla bağlantıya geçmeniz, perspektifinizi paylaşmanız ve  yazarlara ve diğer kullanıcılara sorular sormanızı amaçlıyoruz. Ancak, söylem düzeyini yüksek tutmak amacıyla oluşturduğumuz aşagıdaki kriterleri lütfen aklınızda tutunuz:

  • Söyleşiyi zenginleştirin
  • Odaklanın ve takipte olun. Sadece tartışılan konuyla ilgili bilgileri gönderin.
  • Saygılı olun. Negatif görüşler bile pozitif ve diplomatik çerçevede anlatılabilir.
  • Standart yazı stili kullanın. Noktalama, küçük ve büyük harf kullanin.
  • NOT: Spam ve/veya promosyon içeren mesajlar ve  yorum içindeki bağlantılar silinecektir.
  • Küfür, iftira ya da bir yazar veya başka bir kullanıcıya yönelik kişisel saldırılardan kaçının.
  • Yalnız Türkçe yorum yapabilirsiniz.

Spam veya suistimal edenler siteden silinecek ve yazar veya kullanıcı olarak Investing.com tarafından ileride bir kayittan men edilecektir.

Düşünceleriniz buraya yazın
 
Bu grafiği silmek istediğinize emin misiniz?
 
Gönder
Bu sayfada da paylaş:
 
Ekteki grafiği yeni bir grafikle değiştirmek istiyor musunuz?
1000
Yorum yapma yetkiniz olumsuz puanlama sebebiyle kısıtlanmıştır. Durumunuz moderatörlerimiz tarafından incelenecektir.
Lütfen tekrar yorum yapmadan önce bir dakika bekleyiniz.
Yorumunuz için teşekkür ederiz. Yorumunuz, yöneticilerimiz tarafından kontrol edildikten sonra onaylanacaktır. Bu sebeple yorumunuzun yayınlanması biraz zaman alabilir.
Yorumlar (12)
Ali ihsan Demirci
Ali ihsan Demirci 01.04.2019 3:21
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Teşekkürler
Ali ihsan Demirci
Ali ihsan Demirci 01.04.2019 3:21
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Alper Bey teşekkürler
ERHAN ALTUNSOY
FXOE 30.03.2019 16:25
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Alper bey merhaba,Öncelikle analizlerinizi yeni takip etmeye başladığımı belirtmek isterim. İlgimi çekti doğrusu. Acaba İsviçre Frangı hakkında tarafınızdan yorum alma şansına sahip olabilirmiyiz, saygılar..
Mehmet Adıkalan
Mehmet Adıkalan 30.03.2019 10:33
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
sahaya dönmenizi görmek güzel
Uğur Yüksek
Uğur Yüksek 30.03.2019 10:01
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Fed faiz artışının sonuna geldi.euro daha fazla prim yapabilir ama dolar zeten 5 senedir çıkıyor yatayda kalabilir artik
Ümit Uslu
Ümit Uslu 30.03.2019 7:22
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Enflasyon bizim Tl yi eritti
Tolga şanlı
Tolga şanlı 29.03.2019 22:21
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Beklentim dediklerinizi hangi tarih için öngördünüz, teşekkürler
Umut Yildiz
Umut Yildiz 29.03.2019 20:28
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Akp kayb etse ne olur kayb ettikleri belediyelere destek vermezler kur a müdahale etmezler çünkü merkez bankasi bağımsız değil bir imtihan ve cezalandırma süreci başlar taki tekrar kazanacakları gune kadar kazanırsa ne olur suan da nasıl bir havadayiz böyle devam eder halk da bunu biliyor başka tercihi yok tercih belli umarım oylede olur çünkü kiriz içinde kriz olur
Teyfik Fikret Ergün
Teknik59 29.03.2019 19:21
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Net ve gerçekçi bir yorum. Sorularıma yanıt almış oldum. Teşekkürler...
richert green
richert green 29.03.2019 16:09
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
iyi analiz bende tuccarim ikinci sefere aldigim mali birinci fiyata alamiyorum elimdeki mal sayisi azaliyor
selmani farisi
selmani farisi 29.03.2019 16:03
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
peki akp ankara istsnbul bursayi kaybederse nolur alper bey..ben soyleyim secim belediyede muhtarda olsa hukumetin koltuk gitti tepkisi ile 7 lirayi bulur ilksi iki gunde.. siz kazanir yorumu yapmissiniz ya kaybederse..
Erkan Ercan
Erkan Ercan 29.03.2019 15:57
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele