Son Dakika
0
Reklamsız Sürüm. Investing.com deneyiminizi geliştirin. 40% kadar indirimden yararlanın Daha Fazla Ayrıntı

Merkez Bankası enflasyonu değerlendirdi

Ekonomi06.12.2021 10:16
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu makale zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor
 
© Reuters.

Investing.com - Türkiye İstatistik Kurumu, Cuma günü Kasım ayı enflasyon oranını açıkladı. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası ise bugün enflasyon verisini değerlendirdi. Kasım ayında aylık %3,51 oranındaki artışta en çok katkının enerji grubundan geldiği belirtildi. Fakat bu dönemde uluslararası enerji fiyatlarında bir miktar gevşeme olmasına karşın Türk lirasındaki değer kaybı başta akaryakıt, tüp gaz ve kömür olmak üzere yurt içi enerji fiyatlarında artışa neden oldu.

Mevsimsel yani taze meyve ve sebze dışı gıda enflasyonundaki seyrin yemek hizmetleri enflasyonunu olumsuz yönde etkilediği belirtildi ve şu açıklama yapıldı:

“Kasım ayında küresel gıda ve tarımsal emtia fiyatlarındaki yükseliş eğilimi tahıllar öncülüğünde sürmüş, bu gelişmenin olumsuz yansımalarına karşın, taze meyve ve sebze enflasyonundaki görünüm ve baz etkisiyle gıda yıllık enflasyonu sınırlı bir oranda gerilemiştir. Temel mal fiyatlarındaki aylık artış hızlanırken, bir önceki yılın aynı dönemindeki yüksek artış nedeniyle bu grupta yıllık enflasyon görece yatay seyretmiştir. Bu dönemde emtia fiyatlarında süregelen olumsuz seyir, tedarik zincirlerinde artarak devam eden aksamalar ve Türk lirasındaki gelişmelerle birlikte üretici fiyatlarında enerji ve ara malları başta olmak üzere genele yayılan artışlar görülmüştür. Bu görünüm altında, B ve C göstergelerinin yıllık enflasyonları ve ana eğilimleri yükselmiştir.”

Yazar: Necdet Erginsoy

Merkez Bankası enflasyonu değerlendirdi
 

İlgili Makaleler

Hazine bütçesi 2021'de 192,2 milyar TL açık verdi
Hazine bütçesi 2021'de 192,2 milyar TL açık verdi Yazar Investing.com - 17.01.2022 43

Investing.com - Hazine ve Maliye Bakanlığının verilerine göre bütçe 2021'de 192,2 milyar TL açık verdi. Bugün açıklanan Aralık ayı bütçe dengesiyle beraber 2021 yılının da geneline...

Yorum Ekle

Yorum Kuralları

Biz, yorumları kullanarak diğer kullanicilarla bağlantıya geçmeniz, perspektifinizi paylaşmanız ve  yazarlara ve diğer kullanıcılara sorular sormanızı amaçlıyoruz. Ancak, söylem düzeyini yüksek tutmak amacıyla oluşturduğumuz aşagıdaki kriterleri lütfen aklınızda tutunuz:

  • Söyleşiyi zenginleştirin
  • Odaklanın ve takipte olun. Sadece tartışılan konuyla ilgili bilgileri gönderin.
  • Saygılı olun. Negatif görüşler bile pozitif ve diplomatik çerçevede anlatılabilir.
  • Standart yazı stili kullanın. Noktalama, küçük ve büyük harf kullanin.
  • NOT: Spam ve/veya promosyon içeren mesajlar ve  yorum içindeki bağlantılar silinecektir.
  • Küfür, iftira ya da bir yazar veya başka bir kullanıcıya yönelik kişisel saldırılardan kaçının.
  • Yalnız Türkçe yorum yapabilirsiniz.

Spam veya suistimal edenler siteden silinecek ve yazar veya kullanıcı olarak Investing.com tarafından ileride bir kayittan men edilecektir.

Düşünceleriniz buraya yazın
 
Bu grafiği silmek istediğinize emin misiniz?
 
Gönder
Bu sayfada da paylaş:
 
Ekteki grafiği yeni bir grafikle değiştirmek istiyor musunuz?
1000
Yorum yapma yetkiniz olumsuz puanlama sebebiyle kısıtlanmıştır. Durumunuz moderatörlerimiz tarafından incelenecektir.
Lütfen tekrar yorum yapmadan önce bir dakika bekleyiniz.
Yorumunuz için teşekkür ederiz. Yorumunuz, yöneticilerimiz tarafından kontrol edildikten sonra onaylanacaktır. Bu sebeple yorumunuzun yayınlanması biraz zaman alabilir.
Yorumlar (15)
Arat Kurt
Arat Kurt 06.12.2021 17:01
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Bunaları bizde biliyoruz sonuç ne ?
pepepe erty
pepepe erty 06.12.2021 16:16
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Karısını siktiklerim bizim paramızla bizi sikiyorlar
Mehmet Fatma Aydoğdu
Mehmet Fatma Aydoğdu 06.12.2021 16:16
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Sinirine hakim ol
İbrahim emre Dincel
İbrahim emre Dincel 06.12.2021 11:06
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Öngörülen gerçekleşiyor... Zamanında sıcak para için özelleştirilen büyük devlet şirketleri büyük mevlaları kazalarına doldururken... Ülkemdeki insanlara ne hizmet etti ne yaşanabilir iş koşulları vaadetti... Her geçen gün ülkemin insanlarının sırtından para kazandı sömürdü... Hem devletimi sıcak para için sömürü haline getirildi... Özelleştirilen üretim imkanlarını ulaşılmaz zor pahalı konumuna getirenler sıcak paranın cebe girmesiyle övündüler... Parayı basıp devlet şirketlerini alanlar kasa doldururken ülkemin merkez bankasının içini boşalttılar... Köylü üretemez, işci yetiremez, halk yetişemez konumda bitap düştü... Ülkemin yöneticileri agzında lafı gevelerken masallar anlattılar... Gerçeklerle bağdaşmayan akılla bilimle öetüşmeyen sebeplerle topu hep dış güçlere başka sebeplere bağlayarakhalkın milli duygularına inançlarını suistimal ederek buralara kadar yılların birikimlerini kullaranak geldiler... Yazık çok yazık...
İbrahim emre Dincel
İbrahim emre Dincel 06.12.2021 11:06
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Cari açık her geçen ay büyürken... Enflasyon nasıl artmasın... Dolar her gün yükselirken cari açık nasıl büyümesin.. Dolar ve cari açık büyüdükçe halk nasıl yetişsin... Malve hizmetler bu kısır döngüye nasıl kayıtsız kalsın... 3.52 milyar dolar cari açık da 0.01 dolar artışda 3.52 milyon dolar artarken dolar nereye giderse gitsin demek ne aymazlıktır... Toparlamak için Geleceği yok etmek ömür tüketmek benden sonra zelil olsunlar anlayışıdır... Çocuklarınızı düşünün... Geleceği düşünün...yafa geçmişinizi düşünün... Atalarımız 80 yaşında 1000 yıllık zeytin agacı dikmiş toprağa... Atalarımız satıp satıp yemeyi bilmiyor mudu...80 yaşında zeytin agacı diken.. Ülkenin yokluğuyla o şartlarda ki imkanlarla fabrikalar kuran tesisler açan atalarımız neden kendini düşünmedi sadece... Bu ülkenin yeraltı kaynaklarını sattılar... Bu ülkenin limanlarını sattılar... Köprülerini peşkeş çektiler... Yazık... Çok yazık...
Yakup Avcılar
Yakup Avcılar 06.12.2021 11:01
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Geecek enflasyon yuzde 58 tuik kimin memurusun
Berk Ciftci
Berk Ciftci 06.12.2021 10:49
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
bunlar ne yapacagini sasirdilar ne yapsalar ulke batiyor kacari yok batiyoruz
Kivanc Karaali
Kivanc Karaali 06.12.2021 10:49
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
ülke değil sen batacan zaten ,tabii Tuzun kuru galiba burda böyle konuştuğuna göre
Nuri Seviçin
Nuri Seviçin 06.12.2021 10:37
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Merkez bankasının görevi nedir ( enflasyon hedeflemesi -fiyat istikrarı ) bunları yapmıyorsan ziraat bankasından be farkın var kapatın gitsin
serdar altıok
serdar altıok 06.12.2021 10:35
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Çılgın Sedat
Çılgın Sedat 06.12.2021 10:34
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Sınav kağıdım boş gözükmesin diye soruyu çevirip çevirip yazıyorumdur.
Sinan Sinan
Sinan Sinan 06.12.2021 10:32
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Şu artmış, bu artmış, bu inmiş ve bu saydıklarımız gözlenmiştir. Tamam hadi dağılabilirsiniz.
Mert Altin
Mert Altin 06.12.2021 10:32
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Ne boş bir kurum oldu bu merkez bankası
Başar Hacımustafaoğlu
Başar Hacımustafaoğlu 06.12.2021 10:31
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
İstifa!!!
ALTIN ADAM
ALTIN ADAM 06.12.2021 10:30
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Cidden mi la
Baba Geldi
Baba Geldi 06.12.2021 10:28
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Sonuç
Yusuf GİZLİ
Ysf35 06.12.2021 10:28
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
bilmediğimiz bişey söyle
tarkan tevetoglu
tarkan tevetoglu 06.12.2021 10:27
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
bla bla bla. topluca baştan sona istifa edin. bu işi beceremediğiniz yıllarca görüldü artık.
Ercan Gökçek
Ercan Gökçek 06.12.2021 10:27
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Gerçek tarkan mısın
İbrahim Cihan
İbrahim Cihan 06.12.2021 10:27
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Gayet başarılılar bence; her ay gerçek enflasyonun çok altında rakamlar açıklama cesaretini herkes gösteremez. Bu hükümetle çalışıyorsan ultra yalancı olmak şart…
Aydemir Recep
Aydemir Recep 06.12.2021 10:27
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
uzun ince bir yoldayız..
Cuma Lale
Cuma Lale 06.12.2021 10:27
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele