Son Dakika
0
Reklamsız Sürüm. Investing.com deneyiminizi geliştirin. 40% kadar indirimden yararlanın Şimdi Yükseltin

Cari açık Haziran'da 3,46 milyar dolar oldu

Ekonomik İndikatörler 11.08.2022 10:02
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu makale zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor
 
© Reuters.
 
XAU/USD
-1,66%
Portföy'e Ekle/Kaldır
Takip listesine ekle
Pozisyon Ekle

Pozisyon başarıyla eklendi:

Lütfen varlık portföyünüze isim verin
 
Gold
-1,75%
Portföy'e Ekle/Kaldır
Takip listesine ekle
Pozisyon Ekle

Pozisyon başarıyla eklendi:

Lütfen varlık portföyünüze isim verin
 

Investing.com - Cari açık Haziran’da 3,46 milyar dolar oldu.

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası, cari işlemler dengesini açıkladı ve son ayda 3,46 milyar dolar açık verildi. Böylelikle yılın ilk 6 ayındaki açık 30 milyar doları aştı. Yeni Ekonomi Modelinde artan ihracatın etkisiyle cari fazla verilmesi hedefleniyordu, fakat cari denge 8 ay üst üste açık verdi. Cari açık verilmesinde en büyük etken enerji maliyetleri oluyor.

Merkez Bankası raporuna göre son aydaki durum, geçen yılın aynı ayı ile kıyaslandığında cari açıkta artışın sebebi dış ticaret açığının 4,8 milyar dolar artarak 6,43 milyar dolara çıkması etkili. Dış ticaret açığını artıran temel unsur ise enerji maliyetleridir.

Altın ve enerji hariç hesaplandığında cari denge, geçen yıla göre 4,3 milyar dolar fazla verdi.

Haziran ayında doğrudan yatırımlardan kaynaklanan net girişler 950 milyon dolar oldu. Portföy yatırımları ise 1,6 milyar dolar net çıkış kaydetti.

Yazar: Deniz Engin

Cari açık Haziran'da 3,46 milyar dolar oldu
 

İlgili Makaleler

ABD'de hizmet sektöründe sürpriz yükseliş
ABD'de hizmet sektöründe sürpriz yükseliş Yazar Investing.com - 23.09.2022 2

Investing.com - ABD’de büyümenin önemli göstergelerinden olan PMI rakamları açıklandı. Üretim PMI, Eylül’de 51,8 ile hafif artış yaşadı. Gösterge 50 büyüme eşiği üzerinde kalmayı...

Yorum Ekle

Yorum Kuralları

Yorumları kullanarak diğer kullanıcılarla bağlantıya geçebilir, görüşlerinizi paylaşabilir, yazarlara ve diğer kullanıcılara sorular sorabilirsiniz. Ancak, söylem düzeyini yüksek tutmak amacıyla oluşturduğumuz aşağıdaki kriterlere lütfen uyunuz:

  • Söyleşiyi zenginleştirin.
  • Bağlamı koruyun. Sadece tartışılan konuyla ilgili bilgileri gönderin.
  • Saygılı olun. Eleştirel görüşler, pozitif ve diplomatik bir üslupla anlatılabilir.
  • Standart yazı stili kullanın. Noktalama, küçük ve büyük harf kullanın, imla kurallarına uyun.
  • Spam veya reklam mesajı atmak yasaktır.
  • Küfür, argo kullanımı yasaktır.
  • Sadece Türkçe yorum yapabilirsiniz.

Spam mesajlar yazan, argo/küfür kullanan ve forumu suistimal eden kullanıcıların hesapları süresiz olarak kapatılacaktır.

Düşünceleriniz buraya yazın
 
Bu grafiği silmek istediğinize emin misiniz?
 
Gönder
Bu sayfada da paylaş:
 
Ekteki grafiği yeni bir grafikle değiştirmek istiyor musunuz?
1000
Yorum yapma yetkiniz olumsuz puanlama sebebiyle kısıtlanmıştır. Durumunuz moderatörlerimiz tarafından incelenecektir.
Lütfen tekrar yorum yapmadan önce bir dakika bekleyiniz.
Yorumunuz için teşekkür ederiz. Yorumunuz, yöneticilerimiz tarafından kontrol edildikten sonra onaylanacaktır. Bu sebeple yorumunuzun yayınlanması biraz zaman alabilir.
Yorumlar (8)
bahattin çimen
bahattin çimen 11.08.2022 10:46
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
politika faizini n %1 e inmesi lazım. Ben ekonomistim. Bir gece ansızın gelebilirim.🇹🇷
Me Sa
Chaperone 11.08.2022 10:29
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Bunlar daha iyi günlerimiz arkadaşlar. İktisadın temellerine dayalı olan sıkı para politikalarıyla, üretim odaklı reformlar gerçekleşmediği sürece bu çukurun sonu yok. Varsayalım ki yarın akılları başlarına geldi ve olması gerekenler yapıldı... beş seneden önce olumlu sonuçları görmemiz çok zor.
mehmet kunt
mehmet kunt 11.08.2022 10:28
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Ama dolar düşüyor:)
Pingu Balina Avcısı
Pingu Balina Avcısı 11.08.2022 10:28
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
ne güzel dolar yersin. hatta kaynatıp içersin.. mb dediğimiz şey fiyat istikrarını sağlamalı..
mehmet kunt
mehmet kunt 11.08.2022 10:28
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Dolar yiyip içmem ama dolardan kazandığımı bir güzel yiyip içip geziyorum kafanı yorma:) Bu MB'den hiçbir şey olmaz boşuna bekleme.
emrah hekimoglu
emrah hekimoglu 11.08.2022 10:19
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
inat etmis ülkeyi bitirmeyi secim günü görüşürüz
Yalçın özden
Yalçın özden 11.08.2022 10:19
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
siz bunun gibilerden hangisinin demokratik yollarla gittiğini gördünüz? bunların en demokratı yalandan seçimyapar, halkı figüran olarak kullanır. Bu da kaç seçimdir öyle yapmıyor mu? güzel bir biyolojik argo sözün dediği gibi "kı...! kuytuya kaçan yılan kuyruğundan çekmeyle çıkmaz."! bi nikere bizim kuytuya girdi!..
military police
military police 11.08.2022 10:19
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Bekliyor olacağız. Hadi bakalım görüşürüz.
Şakka Danak
Şakka Danak 11.08.2022 10:18
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
gözlerime bakar mısınız arkadaşlar bir şey deneyeceğim
Ters Köşe
Ters Köşe 11.08.2022 10:14
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
boğa billuruna döndü
hedef ben miyim
hedef ben miyim 11.08.2022 10:13
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Enerji hariç vermenizi öneririm, öyle söyleniyor. Enerji sayılmaz çünkü… Yersen…
Hayri İrdal
Hayri İrdal 11.08.2022 10:11
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele