Son Dakika
0
Reklamsız Sürüm. Investing.com deneyiminizi geliştirin. 40% kadar indirimden yararlanın Şimdi Yükseltin

Bütçe 64 milyar TL açık verdi

Ekonomik İndikatörler 15.08.2022 12:15
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu makale zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor
 
© Reuters.

Investing.com - Bütçe Temmuz’da 64 milyar TL açık verdi. Bu oran son 4 ayın en yüksek açığı oldu.

Hazine ve Maliye Bakanlığı, Temmuz ayı merkezi yönetim bütçesini açıkladı. Son ayda bütçe gelirleri 197 milyar TL, bütçe giderleri ise 261 milyar TL oldu ve bütçe 64 milyar TL açık verdi.

Geçen yıla göre nasıl bir değişim oldu?

Bütçe gelirleri Temmuz 2021’e 95,2 milyar TL idi, gelirler geçen yıla göre %106,7 oranında arttı.

Temmuz 2021’de 41,7 milyar TL idi ve giderler son bir yılda %85 oranında artış kaydetti.

Bu yıl bütçe fazla verdi

Yılın ilk 7 ayını kapsayan Ocak-Temmuz döneminde bütçe 29,5 milyar TL fazla verdi. İlk 7 ayda bütçe harcamaları 1 trilyon 432,8 milyar TL olurken gelir 1 trilyon 462,4 milyar TL oldu. Faiz dışı fazla ise 180,9 milyar TL olarak gerçekleşti.

Aralık’ta rekor açık, Mayıs’ta rekor fazla verildi

Bütçe, kayıt dönemi içindeki en fazla açığı 145,7 milyar TL ile Aralık ayında verdi. 2022 Mayıs ayında ise 143,9 milyar TL ile rekor fazla verdi.

Haziran ayında Cumhurbaşkanı kararı ile bütçe giderleri için 880 milyar TL ek ödenek verilmişti.

Yazar: Deniz Engin

Bütçe 64 milyar TL açık verdi
 

İlgili Makaleler

ABD'de hizmet sektöründe sürpriz yükseliş
ABD'de hizmet sektöründe sürpriz yükseliş Yazar Investing.com - 23.09.2022 2

Investing.com - ABD’de büyümenin önemli göstergelerinden olan PMI rakamları açıklandı. Üretim PMI, Eylül’de 51,8 ile hafif artış yaşadı. Gösterge 50 büyüme eşiği üzerinde kalmayı...

Yorum Ekle

Yorum Kuralları

Yorumları kullanarak diğer kullanıcılarla bağlantıya geçebilir, görüşlerinizi paylaşabilir, yazarlara ve diğer kullanıcılara sorular sorabilirsiniz. Ancak, söylem düzeyini yüksek tutmak amacıyla oluşturduğumuz aşağıdaki kriterlere lütfen uyunuz:

  • Söyleşiyi zenginleştirin.
  • Bağlamı koruyun. Sadece tartışılan konuyla ilgili bilgileri gönderin.
  • Saygılı olun. Eleştirel görüşler, pozitif ve diplomatik bir üslupla anlatılabilir.
  • Standart yazı stili kullanın. Noktalama, küçük ve büyük harf kullanın, imla kurallarına uyun.
  • Spam veya reklam mesajı atmak yasaktır.
  • Küfür, argo kullanımı yasaktır.
  • Sadece Türkçe yorum yapabilirsiniz.

Spam mesajlar yazan, argo/küfür kullanan ve forumu suistimal eden kullanıcıların hesapları süresiz olarak kapatılacaktır.

Düşünceleriniz buraya yazın
 
Bu grafiği silmek istediğinize emin misiniz?
 
Gönder
Bu sayfada da paylaş:
 
Ekteki grafiği yeni bir grafikle değiştirmek istiyor musunuz?
1000
Yorum yapma yetkiniz olumsuz puanlama sebebiyle kısıtlanmıştır. Durumunuz moderatörlerimiz tarafından incelenecektir.
Lütfen tekrar yorum yapmadan önce bir dakika bekleyiniz.
Yorumunuz için teşekkür ederiz. Yorumunuz, yöneticilerimiz tarafından kontrol edildikten sonra onaylanacaktır. Bu sebeple yorumunuzun yayınlanması biraz zaman alabilir.
Yorumlar (23)
Nurullah Dündar
Nurullah Dündar 16.08.2022 9:10
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
ben evimi bunlardan daha iyi yonetiyorum
ee pyz
ee pyz 15.08.2022 13:23
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Tarım kooperatif de tavuk baget 42liradan 38 lira ya düşünmüş koşun sıra ya koşun
ertan yıldızbaş
ertan yıldızbaş 15.08.2022 13:17
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
artık yemekten vazmı geçseniz
Mehmet Eagle
Mehmet Eagle 15.08.2022 12:52
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Bu ülke mevcut yönetimle, alım gücü, TL nin degersizliği, üretim yetersizliği, işçinin hakları, emeklinin hakları gibi konularda gelişmiş bir ülke konumuna bizi getiremez. Ben gerekirse beton yerim, başkasına güvenmem diyenler artık kendi bilir.
hüseyin coşkun
hüseyin coşkun 15.08.2022 12:52
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
6 lı tayfa nın ekonomiyle ilgili hiç bir vaadi yada hedefini duymadım sen dyyduysan söyle yapacağız demiyorlar dikkat edersen yapılanları yıkacağız diyorlar bu kafa onları kazandırmaz
Kumbaraci Kumbaraci
Kumbaraci Kumbaraci 15.08.2022 12:52
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
hüseyin coşkun bu ülkeyi bu hale getirenlerden bahsedin, daha başa geçmemişlerden değiş ayıptır!!! Nasıl bir kafadır bu yaa?
Nick avm
nicke 15.08.2022 12:45
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
verir devletin parası deniz yemeyen keriz düzeni ve talan olduğu sürece hep açık verir
Özhan Özbiçer
Özhan Özbiçer 15.08.2022 12:45
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
yanlış mı okudum ? 180.9 milyar tl fazla verdik ama profesyonellik duzeyinde hazırlanmış butcenin , yılın tam 2. yarısında 880 milyar tl EK odenek mi yapıldı? "Ne ise yaradi o zaman fazla?" mi diye sormam gerek yoksa "Meeeee!" demem mi?
Mehmet Ortadoğu
Mehmet Ortadoğu 15.08.2022 12:44
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
akp açık verdi
Alper aktaş
Alper aktaş 15.08.2022 12:42
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
gözlerinizdeki parıltıyı şimdi gördüm
ramazan beker
ramazan beker 15.08.2022 12:42
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
7 aylık+ da, günlük haftalık aylık veriler değil yıl sonuna bakalım önümüzü görelim
Muhammet Toprakcıer
Muhammet Toprakcıer 15.08.2022 12:38
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele