Son Dakika
0
Reklamsız Sürüm. Investing.com deneyiminizi geliştirin. 40% kadar indirimden yararlanın Daha Fazla Ayrıntı

IOTA Nedir ve Fiyatı Neden Artıyor?

Yazar Investing.com (Tanzeel Akhtar/Investing.com)Kripto Paralar12.12.2017 11:33
tr.investing.com/analysis/iota-nedir-ve-fiyat-neden-artyor-200218172
IOTA Nedir ve Fiyatı Neden Artıyor?
Yazar Investing.com (Tanzeel Akhtar/Investing.com)   |  12.12.2017 11:33
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu makale zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor
 

Yazar: Tanzeel Akhtar

Aralık ayının başından beri IOTA yaklaşık 70% değer kazanarak Ripple ve Litecoin'i geride bıraktı ve 13,46 milyar dolarlık piyasa değeri ile dördüncü en büyük popüler dijital para birimi oldu.

IOT/USD Daily
IOT/USD Daily

Bu yazıyı yazdığımız sıralarda IOTA 4.716 dolardan işlem görüyor. IOTA, geçtiğimiz ay 1,53 dolar seviyelerinde seyrediyordu. İşlem görmeye altı ay önce başlayan para birimi (2017 Haziran) niçin bir anda 200%'den fazla yükseldi?

Artışı tetikleyen etmenlerden biri muhtemelen IOTA'nın gelecek dönemde Microsoft (NASDAQ:MSFT), Samsung (OTC:SSNLF), Cisco (NASDAQ:CSCO) ve Fujitsu (OTC:FJTSY) gibi teknoloji devleriyle ortaklıkları olacağını duyurması oldu.

IOTA, blokchain protokolünden farklı olarak "Directed Acyclic Graph (DAG)" isimli bir sisteme bağlıdır. IOTA geliştiricilerine göre para birimi sıfır işlem masrafı ile birlikte "sonsuz ölçeklenebilirlik, hızlı para transferi ve güvenli veri transferi" de dağlamakta. Aynı zamanda IOTA madenciliği yapılamamaktadır. Geliştiriciler "Mevcut olan tüm IOTA'nın ilk blokta oluşturulduğunu" söylüyor.

IOTA'nın kurucuları, altcoin'in işlevselliğini şu an yalnızca görünürlük kazanan bir paradigma değişimi olarak tanımlıyorlar. IOTA kurucularından David Sønstebø şunları söylüyor:

"IOTA, son iki yıldır istikrarlı bir şekilde büyümekte ancak tanıtımdan ziyade teknolojiye ve uzun vadeli vizyona odaklandık. Bu, topluluklar için para biriminin gözden kaçmasına sebep oldu. Şimdi, Asya'ya yapılan genişleme ve sayısız önde gelen küresel katılımcılarla birlikte IOTA'nın şimdiye kadarki en önemli kullanım durumuna (veri pazarına) ulaştı."

HODL.vc'nin yönetici ortağı ve tasarruf platformu olan OINKY'nin kurucusu olan Ivan Soto-Wright, çeşitli kripto paralar için inanılmaz bir talep olduğunu Bitcoin'in rekorlarına değinerek belirtiyor. Ivan, şunları söyledi:

"Iota'ya olan talep son zamanlarda isminin IOT, Microsoft, Samsung, Cisco ve Volkswagen gibi devlerle anılmasıyla birlikte arttı. IOTA'nın 'Tangle' teknolojisinin de önünün açık olduğunu söyleyebiliriz. Hem ölçeklenebilirliğe hem de transfer ücretlerine bir çözüm olarak görülüyor."

Hatalara ve işlem yavaşlığına dikkat edin

Yakın zamandaki fiyat ve ilgi artışına rağmen, bazı kullanıcılar gecikmeler ve işlem onayları gibi günlerce veya haftalar sürebilecek teknik sorunlardan şikayet ediyor.

Sønstebø:

"Bunların hepsi giderilebilecek küçük hatalar. Bitcoin ve Ethereum ile karşılaştırıldığında IOTA'nın çok genç olduğunu vurgulamak gerekiyor. Bazı işlem problemleri bu küçük hatalarla ilgili. IOTA öncelikle bir arka uç teknolojisi. Bu, IOTA kuruluşunun en büyük önceliği. Bu problem, önümüzdeki haftalarda piyasaya çıkacak olan kullanıcı dostu IOTA cüzdanı üzerinde çalışan çeşitli ekipler tarafından çözülüyor. "

Bir blokchain arkadaşlık uygulaması Luna'nın kurucusu ve CEO'su Andre Ornish, son zamanlarda meydana gelen artışı alt-coin'lerin ilk örneğinin onaylanması niteliğinde olduğunu belirtti:

"IOTA'nın son zamanlarda gerçekleştirdiği artış, kripto-yatırımcı topluluğunun gözünde benzersiz modellerin pazardaki geçerliliğini gösteriyor. Microsoft ortaklığının duyurusu ve sırasıyla Bitcoin ve Ethereum'a göre daha iyi para aktarım ücreti ve hızı sağlayan yapısıyla birlikte gerçekleşti. "

IOTA'nın Bitcoin'e ve onun bir kısmına tam olarak meydan okuyan biri olarak konumlandırılması çok erken olabilir, ancak net bir şekilde başka bir kripto para yolunu açtığını söyleyebiliriz. IOTA'nın geldiğini kimse görmemiş olsa da Aralık ayından beri varlığını kanıtlamış durumda.

IOTA Nedir ve Fiyatı Neden Artıyor?
 

İlgili Makaleler

Mehmet Çoban
Cardano ve Bitcoin Kritik Seviyelerde   Yazar Mehmet Çoban - 06.05.2021

Kripto para piyasası yatırımcılarının yüzünü güldüren yeşil bir tabloyla karşıladı yeni günü. Bitcoin’de teptki alımları sürüyor. Ethereum’da ise yukarı yönlü harekete devam. Bunun...

IOTA Nedir ve Fiyatı Neden Artıyor?

Yorum Ekle

Yorum Kuralları

Biz, yorumları kullanarak diğer kullanicilarla bağlantıya geçmeniz, perspektifinizi paylaşmanız ve  yazarlara ve diğer kullanıcılara sorular sormanızı amaçlıyoruz. Ancak, söylem düzeyini yüksek tutmak amacıyla oluşturduğumuz aşagıdaki kriterleri lütfen aklınızda tutunuz:

  • Söyleşiyi zenginleştirin
  • Odaklanın ve takipte olun. Sadece tartışılan konuyla ilgili bilgileri gönderin.
  • Saygılı olun. Negatif görüşler bile pozitif ve diplomatik çerçevede anlatılabilir.
  • Standart yazı stili kullanın. Noktalama, küçük ve büyük harf kullanin.
  • NOT: Spam ve/veya promosyon içeren mesajlar ve  yorum içindeki bağlantılar silinecektir.
  • Küfür, iftira ya da bir yazar veya başka bir kullanıcıya yönelik kişisel saldırılardan kaçının.
  • Yalnız Türkçe yorum yapabilirsiniz.

Spam veya suistimal edenler siteden silinecek ve yazar veya kullanıcı olarak Investing.com tarafından ileride bir kayittan men edilecektir.

Düşünceleriniz buraya yazın
 
Bu grafiği silmek istediğinize emin misiniz?
 
Gönder
Bu sayfada da paylaş:
 
Ekteki grafiği yeni bir grafikle değiştirmek istiyor musunuz?
1000
Yorum yapma yetkiniz olumsuz puanlama sebebiyle kısıtlanmıştır. Durumunuz moderatörlerimiz tarafından incelenecektir.
Lütfen tekrar yorum yapmadan önce bir dakika bekleyiniz.
Yorumunuz için teşekkür ederiz. Yorumunuz, yöneticilerimiz tarafından kontrol edildikten sonra onaylanacaktır. Bu sebeple yorumunuzun yayınlanması biraz zaman alabilir.
Yorumlar (11)
Çınar Gezgin
Çınar Gezgin 17.04.2021 3:26
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
tüm dünya bu cripto paranın varlığının peşinde ne oldu ne olacak gibi belirsizlik içinde hiç Bi garantör yok karşınızda TÜRKİYE de bu yasaklandı.. şimdi sormak lazım hiç bir muhatabın olmadığı halde bu cripto hikayesi ne kadar inandırıcı
Kadir İşbilir
Kadir İşbilir 23.12.2017 22:04
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
halen birileri 'nasıl btc alabilirm?' derken ve bir çok kişi vergisiz parasını saklamanın ve takipsiz alış veriş yapmanın peşindeyken bu btc yine artacak hatta 50k olacak kısa zamanda! mycelium cüzdan kullanıyorum cep telefonumda ve kredi kartı veya yüzyüze btc alabilirsiniz.
Duran Özten
Duran Özten 22.12.2017 11:56
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Burada nasil islem yapiliyor yardimci olurmusunuz
TX ÇELİK
ÇELİK54 13.12.2017 20:40
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
btc hariç çıkan her alt coin btcnin  dez avantajlarından yararlanarak piyasada yer edinmeye çalışıyor. IOTA 'nın yeni tangle teknolojisi gelecekte microsoft vb kurumlar tarafından desteklenirse çok iyi yerlere gele bilir.. . BTC gibi sürekli artan bir madencilik faaliyetide  yok buda iyi birşey...
TX ÇELİK
ÇELİK54 13.12.2017 20:36
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Bu yazıyı yazdığımız sıralarda IOTA 4.716 dolardan işlem görüyor. IOTA, geçtiğimiz ay 1,53 dolar seviyelerinde seyrediyordu. İşlem görmeye altı ay önce başlayan para birimi (2017 Haziran) niçin bir anda 200%'den fazla yükseldi?. Artışı tetikleyen etmenlerden biri muhtemelen IOTA'nın gelecek dönemde Microsoft (NASDAQ:MSFT), Samsung (OTC:SSNLF), Cisco (NASDAQ:CSCO) ve Fujitsu (OTC:FJTSY) gibi teknoloji devleriyle ortaklıkları olacağını duyurması oldu.. IOTA, blokchain protokolünden farklı olarak "Directed Acyclic Graph (DAG)" isimli bir sisteme bağlıdır. IOTA geliştiricilerine göre para birimi sıfır işlem masrafı ile birlikte "sonsuz ölçeklenebilirlik, hızlı para transferi ve güvenli veri transferi" de dağlamakta. Aynı zamanda IOTA madenciliği yapılamamaktadır. Geliştiriciler "Mevcut olan tüm IOTA'nın ilk blokta oluşturulduğunu" söylüyor.. . yazının devamı sitede var ayrıntılı okumanızı tavsiye ederim .Madencilik faliyetleri gerektirmeyen ve yeni bir teknoloji ürünü bir para
TX ÇELİK
ÇELİK54 13.12.2017 20:32
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Bugün bende iota aldım. Bu Paraya yatırım yapıp para kazanmak istiyorsanız en az 5 yıl bekletin. İoata  nasıl alınır diye youtube ayrıntılı videolar var bakabilirsiniz.... . Ben bitfinex ve pairbu aracılığı ile aldım...
Önceki cevapları göster (3)
TX ÇELİK
ÇELİK54 13.12.2017 20:32
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Bilgen Özgeçit Güler  Bilgen Özgeçit Güler  hesap onaylatırsanız usd ve euro göndere biliyorsunuz ben üye oldum hesap onaylatmak için uzunca bir form doldurdum . İleride belki lazım olur diye ama switf yani başka ülkeye para göndermek çok masraflı geldi bana o yüzden önce paribuya tl gönderip tl ile bitcoin aldım ardından btcyi bitfinex. com sitesine gönderdim 15 dk içerisinde transfer gerçekleşti. ardından btc satıp iota ve xrp aldım .... . Kısaca hesap açın hesabı onaylatmasanızda olur sadece security kısmındakı aşamaları halledin . usd yerine btc göndermek daha az masraflı geldi bana ....btc satıp iota yada başka sanal para ala bilirsiniz. ... btc usd iota btc ltc diye pariteler var ....
TX ÇELİK
ÇELİK54 13.12.2017 20:32
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Yusuf Budanur  bazı arkadaşlar transferlerin 7 saat kadar sürdüğünü söylüyor. BEN 1000 usd civarı transfer yaptım 15 dk sürdü ...
TX ÇELİK
ÇELİK54 13.12.2017 20:32
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
HER ne olursa olsun sanal paralar ve ticaretini yaptığımız sanal para borsaları çeşitli riskler taşıyor. Yani sermayenizin 100 de 10 dan fazlasını kesinlikle yatırmayın .... . örnek bitfinex işlem hacmi vb yönlerden çok büyük bir sanal para borsası ama 30 milyon değerinde btc çaldırdı .Yada bitfinex gibi olupta zaman içerisinde batan büyük şirketler var . .  5 veya 7 yıl sonra iyi yerlere gelirse zaten bozarsınız günlük al satla uğraşmaya değmez.  XRP VE IOTA aynı zamanda aldım . XRP yüzde 63 yükselmiş güzel kazanç sağlıyor ama sermayenin tamamını yatırmak riskli olur. Cümleten bol kazanç ....
TX ÇELİK
ÇELİK54 13.12.2017 20:32
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
.. btc usd iota btc ltc diye pariteler var DÜZELTME . . BTC USD -IOTA BTC -IOTA ETH
Hasan Ali KARABIYIK
Hasan Ali KARABIYIK 13.12.2017 20:32
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Kardes ne yaptin yatirim yapmismiydin kazancin ne oldu 4 yil grcti aradan:))
Ismail Altunöz
Ismail Altunöz 13.12.2017 19:51
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Nerden alindigi konusunda yardimci olabilecek varmi ???
BTC Bey
BTC Bey 13.12.2017 18:51
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
iotayı nerden aldınız
Buğra Aras
Buğra Aras 13.12.2017 6:35
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Yarın iota icin dönüm noktası. Ya ocak söndürecek yada zengin edecek.
önder çalbay
önder çalbay 13.12.2017 6:35
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Ne var yarın
alim köse
alim köse 13.12.2017 6:35
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Yarın ne olucak ?
Ercan Karagöz
Ercan Karagöz 12.12.2017 20:31
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
İota yükselmeye devam eder mi
Halil Erhan KARAGÖZ
Halil Erhan KARAGÖZ 12.12.2017 20:31
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele
Bu yorum zaten Kayıtlı Öğeler arasında bulunuyor.
Yakında belli olur
Mesut Sade
Mesut Sade 12.12.2017 19:52
Kaydedildi. Kayıtlı Öğeler Kısmını İncele